הפרויקט, בעלות כוללת של 25 מליון ש"ח על פני חמש שנים, יספיק לגריטה של 1,500 רכבים בשנה
פרויקט הגריטה חוזר: תמורת טרנטה שנת 93 תוכלו לקבל 3,000 ש"ח
פרויקט הגריטה, במסגרתו יוכלו בעלי רכב ישנים (בני 20 שנה ומעלה) להזדכות על רכביהם תמורת סכום של 3,000 ש"ח, חוזר לפעילות כבר בנובמבר הקרוב. בנוסף, בעל הרכב יקבל גם את ההחזר היחסי של אגרת הרישוי השנתית שלא נוצלה. התשלום יתבצע תוך 45 ימים ממועד הגריטה באמצעות זיכוי חשבון הבנק של בעל הרכב.
התנאים להשתתפות בהליך הגריטה הם: הרכב חייב להיות רכב פרטי ששנת הייצור שלו עומדת על 1993 ומטה, רשיון הרכב חייב להיות בתוקף בעת המסירה לגריטה, על הרכב לא מוטל שיעבוד או עיכול ועל הרכב להגיע לאתר הגריטה בנסיעה. תנאים אלו נודעו בכדי למנוע גריטת רכבים שהנזק הסביבתי שלהם מוגבל- עד לא קיים.
תקציב התכנית יעמוד על 25 מיליון שקלים, שיחולקו באופן שווה במהלך 5 שנים. במהלך שנת 2013 התקציב יעמוד הקתציב על 5 מיליון שקלים ויספיק לגריטה של כ- 1,500 כלי רכב ישנים. החל מיום חידוש התכנית יתקיים מעקב לגבי מספר כלי הרכב שנגרטו מדי יום והנתונים שייצטברו בעניין יפורסמו באתר המשרד להגנת הסביבה.
מאז שנת 2010, עת התחיל הפרויקט, נמסרו לגריטה כ-27,000 כלי רכב ישנים ומזהמים. מטרת התוכנית הינה להוריד את כלי הרכב הישנים מהכביש ולהפנותם למיחזור. על פי נתונים שהגיעו מהמשרד להגנת הסביבה, כלי רכב אלו מזהמים עד כדי פי 20 ומעלה לעומת כלי רכב חדשים והינם בטוחים פחות לנסיעה. עוד נמסר מהמשרד כי רכב ישן פולט יותר זיהום מרכב חדש בעל דרגת הזיהום המירבית.
השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ: "תכנית הגריטה היא מכשיר חשוב מבחינה כלכלית, חברתית, סביבתית ובטיחותית. אלפי נהגים יוכלו לשדרג את רכבם הפרטי לרכב חדש יותר ובטוח להם, למשפחתם ולסביבה וכך נבטיח לילדינו אוויר נקי" .
מדוע אין תחנה איסוף רכבים בדרום למשל בבאר שבע וצריך לנסוע עם הרכב מבאר שבע והסביבה עד אשדוד. כאשר אין תחבורה ישירה מאשדוד לבאר שבע וההובלה דורשת נסיעה עם שתי מכוניות .