היריד, שנחשב ליריד הייצוא המוביל בסין ונערך בחסות האו"ם והממשלה הסינית, יבקש לארח חברות ישראליות שעוסקות באנרגיה נקייה
יזמי קלינטק ישראלים מוזמנים לראשונה ליריד הסחר הבינלאומי בסין
בתמונה: ליו ג'יאנג'ון, סגן מנהל מרכז סחר החוץ של סין ואריה זייף, סגן נשיא איגוד לשכת המסחר
יריד קנטון, יריד הסחר הבינלאומי מסין, שואף להגדיל את הנוכחות הישראלית ביריד ומנסה למשוך יבואנים ויצואנים ישראלים להגיע למפגש הסחר הגדול בעולם. אמש (ב') התקיימה פגישה בחסות לשכת המסחר הישראלית ונציגים בכירים מסין שביקשו לקדם את הגעתם של חברות ישראליות בכדי שאלו יוכלו להציג ביריד הענק. הסינים פנו לראשונה גם ליצואנים ישראלים והציעו להם להציג במתחם הבינלאומי של היריד.
דגש מיוחד יושם הפעם, ביריד אוקטובר, על טכנולוגיות ומוצרים ירוקים. זאת, במסגרת תערוכה מיוחדת שתיפתח לראשונה מייד עם תום השלבים הקבועים של היריד, ותתקיים בין 9-11 בנובמבר. האירוע יתקיים בעידודם של האו"ם וממשלת סין, זאת כחלק מהתוכנית הלאומית הסינית להפחתת גזי חממה.
לדברי מר ליו ג'יאנג'ון (Mr. Liu Jianjun), סגן מנהל מרכז סחר החוץ של סין, זוהי אחת הסיבות לחשיבות שמייחסים הסינים להשתתפות הישראלית ביריד קנטון הפעם. "לחברות ישראליות יש הרבה מה להציג בתחום זה, ואנו מציעים פלטפורמה נוחה בעלת חשיפה בינלאומית מרוכזת ומובטחת".
יריד קנטון, המאורגן על ידי מרכז סחר החוץ של סין בחסות משרד המסחר הסיני, החל את דרכו לפני שנים כיריד פנימי סיני, אך כיום הוא חלון הראווה של התעשיה הסינית המציגה בו את מיטב מוצריה לעולם. היריד אחראי לכ-25% מהיקף סחר החוץ של סין עם העולם ומשתרע על שטח של 1.1 מליון מ"ר עם 25,000 מציגים.
לפני 6 שנים הוקם בו גם מתחם בינלאומי עבור מציגים זרים המציעים סחורות לשוק הסיני. מתחם זה בלבד אירח בשנה שעברה כ- 500 חברות זרות מ-50 מדינות, והסינים שואפים להגדיל את כמות החברות הבינלאומיות המציגות בו, וכאמור לקדם אג'נדה ירוקה. המתחם הפך לאחת הפלטפורמות הטובות ביותר עבור סין לרכוש מוצרים גלובליים, ולחברות זרות לפתח את עסקיהן בשוק הסיני. מחזור העסקאות ביריד שעבר, כ-113 במספר, הגיע ל-36 מיליארד דולר.