הקבוצה רשמה את הגידול הנוכחי בשל החדרת מוצרי נסטלה, חדירה לתחומים חדשים בארץ ובחו"ל במקביל להליכי מיזוג והתייעלות
אסם מסכמת את Q2 של 2013 עם גידול של 8% במחזור המכירות
יצרנית המזון אסם סיכמה היום את דוח הרבעון השני של 2013 בתוצאות חיוביות. החברה רשמה גידול של 4% ברווח הנקי של הקבוצה שהסתכם ב-90,096 אלף ש"ח לעומת 86,668 אלף ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ-8% נרשם במחזור המכירות ברבעון השני לשנת 2013 עם מחזור מכירות של 1,061,363 מיליון ש"ח לעומת 983,524 אלף ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
את הגידול ברווח הנקי לתקופה נוקפים בקבוצה לזכות השיפור והגידול ברווח התפעולי שנובע בעיקר ממדיניות הקבוצה בשנים האחרונות. מדיניות זו באה לידי ביטוי בהרחבת הפעילות תוך החדרה מתמדת של מוצרי נסטלה, חדירה לתחומי פעילות חדשים בארץ ובחו"ל והשקת מוצרים חדשים בנוסף לתהליכי מיזוג והתייעלות.
בניגוד למגמה החיובית בשוק המקומי, בו התבצעו כ-85% ממכירות הקבוצה, מכירות הרבעון השני של אסם בחו"ל צנחו בכ-6.5%. בקבוצה מסבירים כי הדבר נובע משחיקה בשערי המטבעות ומהפסקת מכירות יזומה של מוצרים מפסידים או של מוצרים שאינם תחת מותגי קבוצת אסם. אם מנטרלים את כל אלה, טוענים בקבוצה, המכירות בחו"ל במגמה חיובית.
נסטלה היא בעלת המניות הגדולה באסם ומחזיקה כ-58.8% מזכויות הבעלות בחברה. לאסם הסכמים בלעדיים לשיתוף פעולה עם קבוצת נסטלה, בין היתר על הפצת מוצרי נסטלה בישראל באופן בלעדי. אסם מייצרת יותר מ-2,000 מוצרי מזון בקטגוריות שונות ובהן פסטות, חטיפים, דגני בוקר, מאפים, מזון לתינוקות (מטרנה), משקאות, מזון מוכן ועוד.
אסם היא החברה התעשייתית הראשונה והיחידה בישראל שאינה חברה ממשלתית ושקיבלה דירוג אגרות חוב AAA המעיד על רמת נזילותה הגבוהה וחוזקה הפיננסי.