הסכום הגבוה התקבל בעקבות הבלו והמיסוי הקבוע על הדלק. המחיר לצרכן עלה ריאלית בעוד 3% ביחס ל-2011
הכנסות המדינה ממיסוי דלק ב-2012: 34 מיליארד ש"ח
מדינת ישראל הכניסה לכיסה לא פחות מ-34 מיליארד ש"ח ממיסוי על הדלק בלבד במהלך שנת 2012. סכום זה כולל את המס הקבוע על הדלק ומהבלו גם יחד. בדו"ח מנהל הכנסות המדינה שפורסם אמש צויין כי הכנסות המדינה ממיסוי ישיר על דלק הגיעו לכדי 17.5 מיליארד ש"ח, זאת לעומת 16.9 מיליארד בשנהש לפני כן. עלייה זו מהווה גידול של 2.4% ונובעת, על פי הדו"ח, ממגמת הגידול ההולכת ומתעצמת בשנים האחרונות. כך למשל, אחוז ההכסנות מסקטור מיסויי זה עלה בלמעלה מ-5% מאז 2010.
הבלו, מס נוסף המושת על מחיר הדלק, הכניס לקופת המדינה במהלך 2012 סכום של 15.6 מיליארד ש"ח, עלייה בת 1.8% ביחס לשנת 2011. ההכנסות ממס קניה על מוצרי דלק מיובאים הסתכמו ב -1.9 מיליארד ש"ח, עליה ריאלית של 7.9% ביחס לשנת 2011. עם זאת, ראוי לציין כי העלייה שנרשמה בין 2010 ל-2011 בתחום זה עמדה על 95.9%.
נתונים נוספים שעולים מן הדו"ח קובעים כי מחיר ליטר בנזין לצרכן עלה ריאלית ב-3% ביחס לשנת 2011 , ועמד על ממוצע של 7.64%. את העלייה מסבירים באגף המיסים בעליית מחירי הנפט הבינלאומי ובמרווח הזיקוק. הבלו בישראל נחשב לגבוה ביחס לכל שאר מדינות ה-OECD ועמד על סך של 0.78 דולר, זאת בהשוואה למחר הממוצע במדינות המפותחות, שם עומדמחיר הבלו על 0.69 דולר לליטר.
מעיון נוסף בדו"ח ניתן ללמוד כי בין השנים 2011-2012 המחירים הממוצעים של בנזין וסולר עלו ריאלית
בשיעורים מצטברים של 11.3% ו-15.3% (בהתאמה), כתוצאה מהעלייה במחירי התזקיקים בשווקים הבינלאומיים.עם זאת, בחודשים הראשונים של שנת 2013 מסתמנת ירידה קלה במחירים של הבנזין והסולר המשקפת ירידה בעלות התזקיקים בשווקים הבינלאומיים.
השאלה הגדולה היא – מה לעזאזל עושים עם כל הכסף הזה ??? !!!
תיכף האיש שבחרת בו לכנסת ונהיה שרוצר יגיד מה עושים
מה שזה אומר… שהמדינה לא תוותר על הכנסות כה גבוהות גם אם/כאשר נעבור כולנו לרכב חשמלי – שכביכול זול יותר בתפעול – והדוגמה לכך היא הסולר – שהיה זול משמעותית מהבנזין ומשנוצר מצב שעברו רבים לרכב דיזל העלו את המס והבלו כדי לשמור על רמת הכנסה כמו שהייתה לפני כן…
יש חברות דלק שמציעות לציבור דלק בזול
כיום יש בישראל חברות שמציעות מחירי דלק משתלמים