תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
הכנסות המדינה ממיסוי דלק ב-2012: 34 מיליארד ש"ח
מערכת תשתיות 7 באוגוסט 2013 15:23 5 תגובות

הסכום הגבוה התקבל בעקבות הבלו והמיסוי הקבוע על הדלק. המחיר לצרכן עלה ריאלית בעוד 3% ביחס ל-2011

Print Friendly, PDF & Email
הכנסות המדינה ממיסוי דלק ב-2012:  34 מיליארד ש"ח

הכנסות המדינה ממיסוי דלק ב-2012:  34 מיליארד ש"ח

מדינת ישראל הכניסה לכיסה לא פחות מ-34 מיליארד ש"ח ממיסוי על הדלק בלבד במהלך שנת 2012. סכום זה כולל את המס הקבוע על הדלק ומהבלו גם יחד. בדו"ח מנהל הכנסות המדינה שפורסם אמש צויין כי הכנסות המדינה ממיסוי ישיר על דלק הגיעו לכדי 17.5 מיליארד ש"ח, זאת לעומת 16.9 מיליארד בשנהש לפני כן. עלייה זו מהווה גידול של 2.4% ונובעת, על פי הדו"ח, ממגמת הגידול ההולכת ומתעצמת בשנים האחרונות. כך למשל, אחוז ההכסנות מסקטור מיסויי זה עלה בלמעלה מ-5% מאז 2010.

הבלו, מס נוסף המושת על מחיר הדלק, הכניס לקופת המדינה במהלך 2012 סכום של 15.6 מיליארד ש"ח, עלייה בת 1.8% ביחס לשנת 2011. ההכנסות ממס קניה על מוצרי דלק מיובאים הסתכמו ב -1.9 מיליארד ש"ח, עליה ריאלית של 7.9% ביחס לשנת 2011. עם זאת, ראוי לציין כי העלייה שנרשמה בין 2010 ל-2011 בתחום זה עמדה על 95.9%.

נתונים נוספים שעולים מן הדו"ח קובעים כי מחיר ליטר בנזין לצרכן עלה ריאלית ב-3% ביחס לשנת 2011 , ועמד על ממוצע של 7.64%. את העלייה מסבירים באגף המיסים בעליית מחירי הנפט הבינלאומי ובמרווח הזיקוק. הבלו בישראל נחשב לגבוה ביחס לכל שאר מדינות ה-OECD ועמד על סך של 0.78 דולר, זאת בהשוואה למחר הממוצע במדינות המפותחות, שם עומדמחיר הבלו על 0.69 דולר לליטר.

מעיון נוסף בדו"ח ניתן ללמוד כי בין השנים 2011-2012 המחירים הממוצעים של בנזין וסולר עלו ריאלית
בשיעורים מצטברים של 11.3% ו-15.3% (בהתאמה), כתוצאה מהעלייה במחירי התזקיקים בשווקים הבינלאומיים.עם זאת, בחודשים הראשונים של שנת 2013 מסתמנת ירידה קלה במחירים של הבנזין והסולר המשקפת ירידה בעלות התזקיקים בשווקים הבינלאומיים.

Print Friendly, PDF & Email
איכות הסביבה בלו בנזין דו"ח מנהל הכנסות המדינה דלק מחירי דלק

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

5 תגובות

  1. Dov Kotlar הגב 8 באוגוסט 2013 בשעה 5:51

    השאלה הגדולה היא – מה לעזאזל עושים עם כל הכסף הזה ??? !!!

  2. Sharon Bareket הגב 8 באוגוסט 2013 בשעה 5:53

    תיכף האיש שבחרת בו לכנסת ונהיה שרוצר יגיד מה עושים

  3. אלי כהן הגב 11 באוגוסט 2013 בשעה 7:01

    מה שזה אומר… שהמדינה לא תוותר על הכנסות כה גבוהות גם אם/כאשר נעבור כולנו לרכב חשמלי – שכביכול זול יותר בתפעול – והדוגמה לכך היא הסולר – שהיה זול משמעותית מהבנזין ומשנוצר מצב שעברו רבים לרכב דיזל העלו את המס והבלו כדי לשמור על רמת הכנסה כמו שהייתה לפני כן…

  4. יוני הגב 28 באוקטובר 2013 בשעה 9:19

    יש חברות דלק שמציעות לציבור דלק בזול

  5. יוני הגב 28 באוקטובר 2013 בשעה 10:12

    כיום יש בישראל חברות שמציעות מחירי דלק משתלמים

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד