סאנרייז תשלם סכום של 18 מליון ש"ח עבור פעילות בטר פלייס והפעלת 15 מתחנות הטעינה. זאת, בתוספת אחוזים מהכנסות הקבוצה במשך 5 השנים הקרובות והעסקה של 36-50 עובדים לתקופה של שנה
קבוצת סאנרייז רוכשת את פעילות בטר פלייס ב-18 מליון ש"ח
קבוצת סאנרייז, בראשותו של יוסף אברמוביץ', היא הרוכשת של פעילות בטר פלייס בישראל, כך הכריע היום השופט אילן שילה לאחר דיון שנערך בבית המשפט המחוזי בלוד. במסגרת העסקה, תשלם סאן-רייז סכום של 18 מליון ש"ח, בתוספת אחוזים מהכנסות הקבוצה במשך 5 השנים הקרובות, הפעלה של 15 תחנות הטענה למשך שנתיים והעסקה של 36-50 עובדים לתקופה של שנה. ההצעה של סאן-רייז ניצחה בסופו של הליך את ההצעה הנוספת (והיחידה) שהוגשה על ידי קבוצת אונטריו שכללה את המשקיע צחי מרקור, הבעלים של רשת חניוני הצלחה, ואת החברה האמריקנית CCG.
עו"ד רוזן רכב, שמונתה למפרקת הזמנית של החברה, הבהירה מדוע נבחרה סאן-רייז על פני מתחרתה. "לגבי פעילות תחנות החלפה (יש 37 תחנות החלפה ועוד 2 תחנות ניסוי), בסה"כ מדובר כיום על 39 תחנות להחלפת סוללה – שתי הקבוצות מציעות לקחת ל-14 יום את כל ה-39 תחנות, כאשר בסיומם של אותם 14 יום ראשונים, שתיהן אומרות שתשארנה אצלן 15 תחנות. אבל כאן בא השוני בין שתי ההצעות: ההצעה של סאן-רייז מתחייבות שכעבור 14 יום יישארו אצלה לפחות 15 תחנות לתקופה של שנתיים שתיתן שירות מלא ללקוחות. הצעת מרקור מדברת על כך שבתום 14 יום היא תיקח את ה-15 תחנות אך לא נותנת התחייבות לטיפולם במשך תקופה כלשהי".
סאנרייז זכתה לרכוש גם את הקניין הרוחני של בטר פלייס שנחשב לנכס היקר ביותר של החברה. הצעתה של סאנרייז (שהתקבלה על ידי המפרקים) כללה את העברתו של סכום מינימלי בסך 25 מליון ש"ח לבטר פלייס, בתוספת 20% מהתמלוגים שיתקבלו מהענקת רישיונות או ממכירות פטנטים, עד לסכום של 100 מליון ש"ח.
עו"ד שאול קוטלר שמונה למפרק זמני לצידה של רוזן רכב אמר לקראת סוף הדיון כי "אנו סבורים כי הצעתה של סאנרייז עבור הפעילות הישראלית תהיה גבוהה יותר – משום שאותם 18 מיליון שקל ישולמו ללא תנאי בתוך 3 חודשים, ה-20% מתגמולי ההכנסות בשנתיים הראשונות צפויים להניב, בכל תרחיש אפשרי, מיליוני שקלים נוספים. בעוד שלגבי קבוצת מרקור, הסכום הזה מגבה את אותם 18 מיליון שקל על פני שנתיים. בנוסף התחייבה סאנרייז להעביר 20% מהרווח הנקי ב-3 השנים שלאחר מכן".
"בסך הכל הסבלנות של בית המשפט, הנושים, בעלי הרכבים וגם של העובדים הובילו לתוצאה מיטיבה – אין ספק כי ההפעלה כעסק חי תרמה להצעות שקיבלנו, גם במגזר הקניין הרוחני וגם במגזר של הפעילות בישראל. כשבית המשפט יאשר איזו מההצעות – לא מדובר יותר בפעילות גרעונית – אלא שהניבה כספים לקופת הפירוק" אמר קוטלר.
יש לציין כי הסכום שיושקע בבטר פלייס, 18 מליון ש"ח פלוס תוספות, הינו סכום צנוע ביותר ביחס להשקעות העתק שהשקיעה בה החברה לישראל ומשקיעים נוספים. כזכור, סך ההוצאות של החברה עמד עד לפירוקה על כ-3 מיליארד ש"ח. כעת יצטרכו מפרקי החברה להתמודד עם כלל הנושים של בטר פלייס וביניהם חברת החשמל, קבוצת ברן, קבוצת קרסו (רנו) ורבים נוספים.
שלום,
האיים ניתן לקבל הבהרות לגבי אפשרות רכישת מכונית חשמלית של "בטרפלייס", כולל תנאים?
אודה לכם אם תמסרו לי מספר טלפון ואיש אחראי מטעמכם בנידון. מאחל לכם -ואולי לי ?-
בהצלחה!!
מעוניינת לרכוש רכב חשמלי של בטרפלייס
לאן ניתן להתקשר
טלפון??