תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
"תחליפי דלקים כלכליים, זמינים גם היום. הבעיה היא היעדר תשתית"
מערכת תשתיות 20 ביוני 2013 17:45 תגובה אחת

אייל רוזנר, ראש מנהלת תחליפי הנפט, נאם במסגרת ועדת ישראל לתחבורה והבהיר כי כבר ב-2025, 60% מאיתנו נסע על מכוניות מונעות גז וחשמל

Print Friendly, PDF & Email
"תחליפי דלקים כלכליים, זמינים גם היום. הבעיה היא היעדר תשתית"

"תחליפי דלקים כלכליים, זמינים גם היום. הבעיה היא היעדר תשתית"

בתמונה: אייל רוזנר, יו"ר המנהלת לתחליפי נפט במשרד ראש הממשלה ואריה חממי, יו"ר ועדת ישראל לתחבורה שהתכנסה היום. צילום: פוטו נגבה

אייל רוזנר, ראש המנהלת לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה נאם היום במסגרת ועדת ישראל לתחבורה. בדבריו הדגיש רוזנר כי השימוש בגז טבעי לתחבורה ילך ויתגבר בשנים הקרובות באופן משמעותי אך הבהיר כי ללא תשתית מתאימה, השינויים הללו יישאר על הנייר בלבד.

"בניגוד לתפיסה המקובלת, יש הרבה מאוד תחליפי נפט שונים לתחבורה. רבים מהם זמינים וכלכליים כבר היום" אמר רוזנר "הסיבה לכך שלא משתמשים בהם היא אינה כי הם לא כלכליים אלא פשוט כי אין תשתית מתאימה".

רוזנר פנה בדבריו לקהל בוועידת ישראל לתחבורה, רובו ככולו מנהלי ארגוני התחבורה הגדולים והבינוניים – חברות אוטובוסים ותחבורה ציבורית, הרכבת, מפעילי חברות היסעים וחברות תובלה, איגוד המוניות – כל אלה שאמורים להעביר ציי רכב גדולים בתחבורה ציבורית לתחליפי נפט.

"האסטרטגיה שלנו מטפלת בשלושה היבטים" אמר רוזנר "שוק מקומי – אנחנו הולכים לקראת מעבר אגרסיבי מאוד של מעבר לתחליפי נפט. 60% שימוש בתחליפי נפט עד שנת 2025. המספר הזה אינו שרירותי אלא נקבע על בסיס ניתוח מעמיק שעשינו. אספקט שני – פיתוח הדור הבא של הטכנולוגיות לתחליפי נפט – מושקע כאן הרבה מאוד כסף. אספקט שלישי – פעילות בינלאומית – אנו מנסים לייצר שת"פ עם גופים שנמצאים כמה צעדים לפנינו מבחינה טכנולוגית".

לאחר מכן אמר רוזנר כי "החדירה המהירה תהיה בתחומי הגז הטבעי. אין סיבה שבישראל לא יידעו לעשות את מה שקורה במקומות אחרים. בעניין החדירה של גז טבעי דחוס – החדרתו יותר זולה, כלומר עלות המעבר לגז דחוס תחזיר את עצמה למשקיעים יחסית מהר".

עוד ציין רוזנר כי המנהלת, הפועלת בתיאום בין 9 משרדי ממשלה שונים, מקפידים על שולחן עגול עם בכירים בתחום ומהתחבורה הציבורית. "אני מאמין שנוכל לראות אימוץ רכבים כאלו כבר בשנה הבאה. אני מאוד מבין את ההססנות של מי שצריכים להשקיע, כמו מכל דבר שאינו מוכר, אבל במקרה הזה אנחנו נראה מהר מאוד שזה כדאי. אנחנו מנסים לצד הפעולות הללו לחזק כל הזמן גם את הצד המחקרי ומזמינים כל מי שיש לו רעיונות או רצון לבצע ניסיונות בנושא. אנו פתוחים ותומכים – ולראייה, יש בישראל כ 100 חברות פעילות בנושא".

"אנחנו נמצאים כרגע בנקודת זמן היסטורית. עד כה היה שימוש אחד ומעתה יוכלו להיות דרכים נקיות יותר ויעילות יותר. העתיד יהיה מרובה טכנולוגיות ומעניין הרבה יותר. בנוסף, כל זה יפעל לטובתכם  הכלכלית", סיכם את דבריו.

Print Friendly, PDF & Email
אייל רוזנר איכות הסביבה ביו דיזל דלק מנהל תחליפי נפט תחבורה ירוקה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. Iris Haviv הגב 7 ביולי 2013 בשעה 19:56

    לא פלא שאייל רוזנר היה הנגד הרכבים החשמליים והיה לכם הסיבה

    תמיד להשאיר את השליטה בידי בעלי ההון ולא משנה אם יש יכולת לממש מהר ואם תשתיות קימות תחליפי נפט ולחסוך המון כסף בכספי ציבור

    כניסת רכבים חשמליים רק ברכבים ממשלתיים תחסוך למדינה כ 300 מש"ח בשנה

    את זה אייל רוזנר לא רוצה כי זה לא באינטרס שלו ושל המשקיעים בגז שנמצאים מאחוריו

    איזה עם יפה אנחנו

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס