אייל רוזנר, ראש מנהלת תחליפי הנפט, נאם במסגרת ועדת ישראל לתחבורה והבהיר כי כבר ב-2025, 60% מאיתנו נסע על מכוניות מונעות גז וחשמל
"תחליפי דלקים כלכליים, זמינים גם היום. הבעיה היא היעדר תשתית"
בתמונה: אייל רוזנר, יו"ר המנהלת לתחליפי נפט במשרד ראש הממשלה ואריה חממי, יו"ר ועדת ישראל לתחבורה שהתכנסה היום. צילום: פוטו נגבה
אייל רוזנר, ראש המנהלת לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה נאם היום במסגרת ועדת ישראל לתחבורה. בדבריו הדגיש רוזנר כי השימוש בגז טבעי לתחבורה ילך ויתגבר בשנים הקרובות באופן משמעותי אך הבהיר כי ללא תשתית מתאימה, השינויים הללו יישאר על הנייר בלבד.
"בניגוד לתפיסה המקובלת, יש הרבה מאוד תחליפי נפט שונים לתחבורה. רבים מהם זמינים וכלכליים כבר היום" אמר רוזנר "הסיבה לכך שלא משתמשים בהם היא אינה כי הם לא כלכליים אלא פשוט כי אין תשתית מתאימה".
רוזנר פנה בדבריו לקהל בוועידת ישראל לתחבורה, רובו ככולו מנהלי ארגוני התחבורה הגדולים והבינוניים – חברות אוטובוסים ותחבורה ציבורית, הרכבת, מפעילי חברות היסעים וחברות תובלה, איגוד המוניות – כל אלה שאמורים להעביר ציי רכב גדולים בתחבורה ציבורית לתחליפי נפט.
"האסטרטגיה שלנו מטפלת בשלושה היבטים" אמר רוזנר "שוק מקומי – אנחנו הולכים לקראת מעבר אגרסיבי מאוד של מעבר לתחליפי נפט. 60% שימוש בתחליפי נפט עד שנת 2025. המספר הזה אינו שרירותי אלא נקבע על בסיס ניתוח מעמיק שעשינו. אספקט שני – פיתוח הדור הבא של הטכנולוגיות לתחליפי נפט – מושקע כאן הרבה מאוד כסף. אספקט שלישי – פעילות בינלאומית – אנו מנסים לייצר שת"פ עם גופים שנמצאים כמה צעדים לפנינו מבחינה טכנולוגית".
לאחר מכן אמר רוזנר כי "החדירה המהירה תהיה בתחומי הגז הטבעי. אין סיבה שבישראל לא יידעו לעשות את מה שקורה במקומות אחרים. בעניין החדירה של גז טבעי דחוס – החדרתו יותר זולה, כלומר עלות המעבר לגז דחוס תחזיר את עצמה למשקיעים יחסית מהר".
עוד ציין רוזנר כי המנהלת, הפועלת בתיאום בין 9 משרדי ממשלה שונים, מקפידים על שולחן עגול עם בכירים בתחום ומהתחבורה הציבורית. "אני מאמין שנוכל לראות אימוץ רכבים כאלו כבר בשנה הבאה. אני מאוד מבין את ההססנות של מי שצריכים להשקיע, כמו מכל דבר שאינו מוכר, אבל במקרה הזה אנחנו נראה מהר מאוד שזה כדאי. אנחנו מנסים לצד הפעולות הללו לחזק כל הזמן גם את הצד המחקרי ומזמינים כל מי שיש לו רעיונות או רצון לבצע ניסיונות בנושא. אנו פתוחים ותומכים – ולראייה, יש בישראל כ 100 חברות פעילות בנושא".
"אנחנו נמצאים כרגע בנקודת זמן היסטורית. עד כה היה שימוש אחד ומעתה יוכלו להיות דרכים נקיות יותר ויעילות יותר. העתיד יהיה מרובה טכנולוגיות ומעניין הרבה יותר. בנוסף, כל זה יפעל לטובתכם הכלכלית", סיכם את דבריו.
לא פלא שאייל רוזנר היה הנגד הרכבים החשמליים והיה לכם הסיבה
תמיד להשאיר את השליטה בידי בעלי ההון ולא משנה אם יש יכולת לממש מהר ואם תשתיות קימות תחליפי נפט ולחסוך המון כסף בכספי ציבור
כניסת רכבים חשמליים רק ברכבים ממשלתיים תחסוך למדינה כ 300 מש"ח בשנה
את זה אייל רוזנר לא רוצה כי זה לא באינטרס שלו ושל המשקיעים בגז שנמצאים מאחוריו
איזה עם יפה אנחנו