נציגי החברה הגישו הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי מרכז, בקשה לפירוק החברה ויחד עמה בקשה למינוי מפרק זמני. הסיבה: חוסר יכולת להמשיך בגיוסי הון לטובת המשך פעילות
סופה של בטר פלייס: הגישה בקשה לפירוק בבית המשפט
בטר פלייס הולכת למקום שכולו טוב: נציגי החברה הגישו הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי מרכז, בקשה לפירוק החברה ויחד עמה בקשה למינוי מפרק זמני. הסיבה לבקשת הפירוק נובעת מאי הצלחתם של מנהלי החברה לגייס סכומי עתק נוספים לטובת המשך פעילותה השוטפת. החברה לישראל, שמחזיקה ב-29% ב"בטר פלייס" רמזה באחרונה כי היא לא מתכוונת להמשיך ולהזרים לבדה את ההון הדרוש, זאת לאחר שהשקיעה בחברה כמעט מיליארד ש"ח עד כה.
בבקשה שהוגשה לבית הדין ציינה החברה, כי לאור אי הצלחת סבב הגיוס האחרון של החברה ולנוכח העדר משאבים מספיקים להמשך פעילותה של החברה היא מבקשת את עזרת בית המשפט על מנת להבטיח לעובדיה, לקוחותיה ולבעלי החוב שלה את מימוש הזכויות שלהם באופן המיטבי נוכח המשאבים שנותרו.
במהלך החצי שנה האחרונה, ביצעה הנהלת החברה מספר שינויים מבניים ומנהלתיים. בין השאר הוחלפו דמויות בכירות דוגמת המנכ"ל העולמי (שי אגסי בפיטורין המתוקשרים של השנה), המנכ"ל הישראלי ועוד. כמו כן הוחלפו מודלים כלכליים והוצעה שיטת שיווק חדשה לציי רכב בשיטת הליסינג, אך כנראה ששום דבר מאותם שינוים לא הצליח להזרים את החמצן הרצוי לפעילות המערכת. "בטר פלייס" תמליץ למפרק הזמני לתת את דעתו בהקדם לעובדי החברה וללקוחותיה ולאפשר את הפעלת הרשת ברציפות.
מדירקטוריון חברת בטר פלייס מסר הבוקר כי "זהו יום עצוב מאוד בו מאמצינו לממש חזון אוניברסאלי אשר שאף לנתק את התלות באנרגיה המזהמת לא צלח. את החזון הוביל שי אגסי בדרך ארוכה ורצופת אתגרים יחד עם משקיעים ושותפים אשר הפכו את חזונו למעשה של ממש. לצערנו, הדרך למימושו של החזון הייתה קשה ומורכבת ונתקלה במכשולים רבים. לא לכולם יכולנו, את חלקם הטכני עברנו בהצלחה ובחלקים אחרים לא עלה בידינו למרות המאמץ והמשאבים הכבירים שהושקעו".
דן כהן, מנכ"ל החברה, מסר היום כי "זהו יום קשה עבור כולנו, הלכנו דרך ארוכה מתוך מטרה להגשים חזון עולמי. מתחילת דרכה היתה Better Place פורצת דרך בתחום התשתית לרכב חשמלי והשלימה בהצלחה את פיתוח הטכנולוגיה והתשתית. מדינת ישראל היא המדינה הראשונה בה מכונית חשמלית יכולה לנסוע ללא הגבלה. לצערנו אחרי שנה בשלב המסחרי, נוכחנו כי למרות שביעות הרצון הרבה של הלקוחות מהמוצר, הוא לא התקבל בצורה מספקת בציבור הרחב ולא זכה לרוח גבית מספקת מיצרני הרכב. על רקע נסיבות אלה נכשל ניסיון הגיוס האחרון, בחודשים האחרונים עשתה הנהלת החברה כל אשר לאל ידה על מנת להמשיך ולהפעיל את החברה. היום, מתוך אחריות ומחוייבות לעובדי החברה ללקוחותיה ולנושים, לא נותר בידי החברה אלא לפנות באופן יזום לבית המשפט בבקשה למנות מפרק זמני. הנהלת החברה תמליץ למפרק הזמני, כי יתן את דעתו לאלתר לפיצוי לקוחות החברה ועובדיה והמשך הפעלת הרשת".