בראיון עם מנכ"ל השיווק של רנהסולה מתברר כי תורכיה, דרום אמריקה והודו הם שלושת היעדים עליהם שמה החברה את מלוא תשומת הלב בעתיד הקרוב
רנהסולה: תורכיה הופכת ליעד החם הבא בתחום הסולארי
פלוריאן דיקמן, מנכ"ל השיווק של ענקית הסולאר "רנהסולה" מיישר קו עם הרוח הסינית של מעסיקיו. מבחינתו, קשיים לא קיימים בלקסיקון, רק אתגרים. כך למשל הוא רואה את השוק האירופי שהולך ודועך כהזדמנות לצמוח לאזורים חדשים בהם עוד לא התפתחה תעשייה סולארית ענפה. בין המדינות אותן הוא מזהה כפוטנציאל עסקי רב עוצמה ניתן למנות את תורכיה.
"יש לנו יחסים טובים מאד איתם" אומר דיקמן "זה שוק מאתגר ומבטיח כאחד. העניין עם משק האנרגיה התורכי הוא שהמחיר שהם משלמים שם על ייצור חשמל הוא מהגבוהים בעולם, כך שיש הרבה על מה לעבוד. אנחנו מסתכלים על ההזדמנות הזו ברצינות גמורה ומקווים שנמשיך להתרחב שם בשנים הקרובות".
דבריו של דיקמן מותאמים להצהרתו של שר האנרגיה התורכי שאמר באחרונה כי מדינתו תפיק 30% מהחשמל שלה על ידי אנרגיות מתחדשות, כבר בשנת 2023. אלא שלא רק תורכיה הפכה ליעד משמעותי עבור רנהסולה. יעדים נוספים ומסעירים לא פחות כוללים את הודו ודרום אמריקה שצוברות תאוצה משמעותית על מפת הסולאר העולמית.
מלבד התכנון האסטרטגי, רנהסולה מתגאה בפיתוחים הטכנולוגיים שלה. מגזין "פוטון" בחר בחברה כיצרנית המודולים הסולאריים בעלי יחס הביצועים (Performance Ratio) הגבוה בעולם לחודש אוקטובר 2012. המגזין בחר במודול הקריסטליין 245 וואט של החברה כבעל הניצולת הגבוהה ביותר כשהציג יחס ביצועים של 98.9 לנוכח תנאי מזג אוויר אמיתיים ברמות קרינה משתנות. לצד הישג זה קבע המגזין כי גם המודולים מסוג וירטוס ("קוואזי מונו") של החברה רשמו הישגים נאים (98%) ונכנסו לפסגת הרשימה של אותו החודש.
גם דיקמן חוזר ומזכיר את פאנל הוירטוס ומבהיר כי הנצילות הגבוהה במותגי הפרימיום הוא העתיד אליו מתקדמת החברה. עם זאת, דיקמן מודע לכך שלא כל השווקים אליהם מבקשת החברה לפנות, מותאמים למוצרי היוקרה המדוברים ולכן הם מגוונים את סל המוצרים. "מה שאנחנו מציעים לשוק האסייתי לא בהכרח מתאים לשוק האירופאי כך שאנחנו מגלים רגישות לכל המאפיינים הספציפיים של כל שוק בנפרד".