ברן, החברה שמקימה את תשתית החלפת הבטריות לרכבי "בטר פלייס" שיחררה הבוקר הודעה לבורסה ובה היא מודיעה כי תבחן את מצבה של החברה לנוכח העובדה שקיבלה הערת "עסק חי" בשבוע שעבר
ברן: בוחנים את הערת עסק חי של "בטר פלייס"
ברן, החברה שמקימה את תשתית החלפת הבטריות לרכבי "בטר פלייס" שיחררה הבוקר הודעה בורסאית ובה היא כותבת כי תבחן את מצבה של החברה לנוכח העובדה שקיבלה הערת "עסק חי" בשבוע שעבר. כזכור, בשבוע שעבר פרסמה החברה לישראל את דוחותיה הכספיים השנתיים של "בטר פלייס" ובהן נכתב כי החברה הפסידה במהלך 2012 סכום של 454 מליון דולר.
בימים אלו עמלים ב"ברן" על הכנת דו"חות כספיים שנתיים ונראה כי הם מכינים את השטח לקראת נתונים "בעייתיים". "לאור העובדה, כי חוב בטר פלייס לחברה עומד על כ- 54 מיליון ש"ח, החברה בוחנת את חוב בטר פלייס אליה, במיוחד לאור העובדה כי בכוונתה לפרסם הדוחות הכספיים לשנת 2012 עד ליום 31.3.2013" כתבו נציגי ברן בהודעה שפורסמה הבוקר.
בהודעה מצוטטים גם דברי הדו"ח הכספי של בטר פלייס במסגרתו נכתב כי חובות העתק של החברה "העלו ספקות משמעותיים בדבר יכולת בטר פלייס להמשיך ולפעול תחת הנחת "עסק חי". הפעילות, הרווחיות, והפקת תזרימי המזומנים בעתיד, תלויות ביכולתה של בטר פלייס להמשיך לגייס הון ולהפוך את הרשת להחלפת סוללות ונקודות ההטענה הציבוריות/הפרטיות למסחריות ובסופו של דבר להשיג קבלה על ידי השוק לפתרון של בטר פלייס".
בתוך כך, שי אגסי, מייסד בטר פלייס כתב היום טקסט ל"הפינגטון פוסט" בו הוא מבהיר כי עד חודש מרץ 2013 תקח בטר פלייס נתח של 1% מכלל שוק התחבורה בישראל. אגסי הבהיר שהישג דומה מצד טויטה דרש עשור בעוד שבטר פלייס עשתה זאת בזמן פחות בהרבה. עם זאת, דו"ח שנוצר עבור "בטר פלייס" על ידי גיזה זינגר אבן ופורסם הבוקר ב"דה מרקר" מראה כי הערכת השווי לפעילותה של בטר פלייס בישראל, קבעה ששווי הפעילות (שווי המניות בתוספת החוב הפיננסי נטו) הוא 0.
יכול להיות שבטר פלייס בכיוון טוב, אבל עצם הספק לא יכול לתת לי לקנות בשקט את הרכב הזה, למרות כל כוונותיה הטובות של החברה. אם כבר היברידי הייתי הולך על משהו מוכר ובטוח יותר כמו אופטימה ההיברידית של קיה שלפחות יש גב להישען עליו