מוצר ה- RuBind שפיתחה סיליקה הצליח להתגבר על מכשולי עלות ולהפוך לראשונה את תערובת הגומי אספלט לברת שימוש בכל מפעל לייצור אספלט
מכון התקנים אישר: גומי צמיגים של סיליקה יהפוך לאספלט כביש
בתמונה: הכביש שנסלל בעמק בית שאן בשילוב עם גומי הצמיגים של "סיליקה"
מפעל סיליקה דימונה הצליח לייצר גומי צמיגים זול שיישתלב בכבישי אספלט כחלק מחומרי הכביש הסטנדרטי. יתרונות שילוב הגומי בתוך האספלט ידועים מזה מספר שנים, אך יישומם בישראל הוקפא עקב תהליך היישום המורכב והיקר שלו. מוצר ה- RuBind שפיתחה סיליקה הצליח להתגבר על מכשולים אלה ולהפוך לראשונה את תערובת הגומי אספלט לברת שימוש בכל מפעל לייצור אספלט.
ה- RuBind עבר בהצלחה את הניסויים הראשוניים שערכה החברה ואף קיבל את אישור מכון התקנים. לאחר קבלת האישור, נסלל כביש ראשון בשילוב החומר הייחודי באזור עמק בית שאן. בנוסף לכביש הישראלי נסללו כבישים באיטליה ורוסיה ובהמשך יסללו קטעי כביש חדשים גם בסין, ארה"ב וברזיל .בעבודות המחקר והפיתוח של ה- RuBind לוקחות חלק מלבד ישראל גם פורטוגל, רוסיה, שבדיה, איטליה, ברזיל, סין, ארה"ב ועוד.
שילוב ה- RuBind בתערובת האספלט מייצר כושר התנגדות משופר לסדקים וחריצים הנובעים בין היתר מגשמים ונזקי אקלים והתנגדות משופרת לבלאי הכביש . תכונות אלו מקנות עמידות לכביש ומאריכות את חייו. בחברה מדגישים כי גם בלימת המכונית בכבישי ה- RuBind תהיה אפקטיבית יותר תודות לחיכוך של הגומי בצמיגי המכונית עם הגומי שבאספלט.
מנכ"ל סיליקה דימונה רונן פלד: "בכל שנה בישראל כ-50 אלף צמיגים יוצאים משימוש והופכים לפסולת ובהתאם לחוק מיחזור הצמיגים החדש אסור לקבור או לשרוף אותם. כעת, לראשונה יש אפשרות לנצל אותם לשימוש בתערובות אספלט לכבישים ביישום איכותי, פשוט, ידידותי וזמין לכל מפעל אספלט. בשבועות הקרובים יוגש המוצר החדש לאישור בפני חברת נתיבי ישראל" (מע"צ לשעבר).