בטר פלייס, לתשומת לבכם: מונה חכם שיחבר את הטלפון הסלולארי עם רשימת תחנות ההטענה בעיר עשוי לקדם את תעשיית הרכב החשמלי בגרמניה
לקראת יעדי 2020: ברלין מפזרת עמודי הטענה למכוניות חשמליות
תעשיית הרכב החשמלי של גרמניה, כמו רבות מחברותיה, נמצאת במאבק הישרדות. בעיית הפקקים וזיהום האוויר אינה זרה גם לגרמנים ולצד העובדה שיותר ממיליון אנשים בברלין משתמשים בתחבורה ציבורית ובשבילי האופניים, עדיין מרבית התושבים לא מוכנים להיפרד ממכוניתם. הממשלה הגרמנית אמרה כי היא מתכננת להגיע למיליון מכוניות חשמליות עד 2020 אך נכון להיום ישנן רק 4,500 מכוניות חשמליות על כבישי המדינה. כפי שזה נראה עכשיו, יעדי הממשלה רחוקים מלהתגשם.
קונט הכטפישר (Knut Hechtfischer) הוא המייסד השותף של חברה ברלינאית בשם אוביטריסיטי ("ubitricity"). לדבריו אנשים רבים לא משקיעים במכוניות חשמליות בגלל החשש שלא יוכלו למצוא תחנת הטענה ובהתאמה שלמכוניתם תאזל האנרגיה באמצע הדרך. אוביטריסטי מנסה לעקוף את הבעיה על ידי ייצור של מונה נייד שיראה למשתמש כמה חשמל נצרך, אותו ניתן יהיה לאכסן בתא המטען של המכונית.
המונה, בתוספת לעמודי הטענה קטנים שימוקמו לאורך העיר ,יתקשרו עם מוקד מרכזי דרך טלפונים סלולאריים, דבר שיקל מאוד על תהליך ההטענה. בימים אלו תחנות הטענה מיוחדות (e-charging stations) הדומות למשאבות דלק מתחילות אט אט להופיע בפינות הרחוב בסביבת ברלין. חברות הרכבים החשמליים בשיתוף פעולה עם מועצות העיר מתקינות אותן, כאשר חנת טעינה אחת עולה אלפי אירו. הבעיה היא שהתחנות הללו לא מחזירות את ההשקעה כאשר לרוב הן אוספות סכומים זעומים מדי הטענה.
"בספרה הציבורית אתה רוצה שיהיה ציוד הטענה קל לשימוש ובגודל אחיד שיתאים לכל סוגי הרכב", אומר הכטפישר, "אבל הבעיה היא שאין את קנה המידה העסקי לכך כרגע". הפתרון שמציעה אובטריסיטי אמור להקל באופן משמעותי על הנהגים של הרכבים החשמליים בשל פיזור עמודי ההטענה בתפוצה גדולה. כמו כן, הפיתרון אמור להוביל להפחתה בעלות ייצור התשתיות שכן תחנות ההטענה הקטנות עולות פחות באופן משמעותי מהתחנות שהיו מוכרות לנו עד לאחרונה.