שי אגסי: "צפיפות האנרגיה של הבטרייה עולה ב-15% כל 18 חודשים, המחיר לקילוואט יורד ב-15% כל 18 חודש. מי שלא אוהב את השוליים בתחום הזה פשוט צריך לחכות שנה"
גודלה של הבטריה תשפיע במיוחד על ענף הרכב החשמלי
"טסלה אף פעם לא הייתה יכולה לייצר את מודל S – מכונית חשמלית דור שני שזכתה בתואר מכונית השנה של 2012 ב"מוטור טרנד" עם טכנולוגיית הבטרייה המוכרת לנו מלפני כמה עשורים" כך אמר המנהל הטכנולוגי הראשי של החברה בפסגת משקיעי קלינטק בשבוע שעבר. סטרובל הסביר כי "סוג הרכב שאנו יכולים לייצר שונה מהותית בכל פעם שהטכנולוגיה [של הבטרייה] מתקדמת מעט".
"בזמן שהחדשנות בתחום הבטרייה לרכבים חשמליים מצטיירת כהדרגתית, הקפיצות הקטנות מצטברות לכדי זינוק של ממש. חדשנות זו משפרת את ביצועי הרכב החשמלי בסביבות 5-8 אחוזים בשנה, דבר שבסופו של דבר הוא "מהפכני", אומר סטרובל. "בשל הגודל והמשקל הפיזי הכבד של הבטריות שנצרכות במכוניות החשמליות השפעת הבטרייה על המצאת העיצוב יכולה להיות משמעותית ביותר".
טסלה מקווה שהעיצוב החדש וההנדסה של מודל S יעזור לה לנוע לקראת רווחיות והצלחה כיצרנית רכב לא רק בשוק המכוניות החשמליות אלא במיינסטרים של שוק הרכב כולו. המכונית מסוג מודל S היא אחת מהמכוניות החשמליות הראשונות בעולם שעוצבה מהיסוד כחשמלית. במודל זה הבטרייה ממוקמת בתחתית הרכב כך שהיא לא תופסת מקום ישיבה ואכסון, כך שלרכב מרכז כובד נמוך והוא יותר אוירודינמי.
בניגוד לדגם הנוכחי רוב יצרני הרכב שבנו מכוניות חשמליות עשו זאת בהתבסס על מבנה קיים של מכונית מסורתית המונעת מגז ושיבצו בתוכה בטרייה. דגמי טסלה Roadster (מכוניתה הראשונה) ו-Nissan LEAF מבוססות על מבנה של מכונית מונעת גז.
שי אגסי, המייסד והמנכ"ל לשעבר של בטר פליס, דיבר אף הוא על החשיבות של שיעור החידושים בתחום הבטרייה בפסגת משקיעי הקלינטק. לדברי אגסי צפיפות האנרגיה של הבטרייה עולה ב-15% כל 18 חודשים, המחיר לקילוואט יורד ב-15% כל 18 חודש, מעגל החיים של הבטרייה (כמה פעמים ניתן להטעינה מחדש) עולה ב-15% כל 18 חודשים והעלות עבור מעגל חיים פר מייל יורדת ב-50% כל 18 חודשים. "אם אתה לא אוהב את השוליים בעסק הזה פשוט תחכה 12 חודשים", אמר אגסי.
אתה מדברת עברית?