אגסי ששמר עד כה על שתיקה ביחס לעזיבתו את בטר פלייס התבטא באופטימיות לגבי המשך פעילותה של החברה ואמר כי מודל החלפת הבטריות ינצח בסופו של דבר
שי אגסי תוקף: "מאמין במודל של בטר פלייס, לא בחברה עצמה "
שי אגסי, המייסד של חברת "בטר פלייס" ומי שנאלץ לעזוב אותה בבושת פנים לפני כחצי שנה, התבטא לראשונה על פועלה של החברה בכנס קלינטק 2013 שנערך בפאלם ספרינגס, ארה"ב. במהלך הכנס אמר אגסי כי הוא עדיין מאמין במודל העקרוני של החברה (זה העוסק בתחנות החלפה לבטריות) אך יש לו בעיה עקרונית עם התנהלות החברה עצמה. יש לציין כי גם כיום מחזיק אגסי ב-10% מהחברה.
אגסי לא סיפק את סקרנותם הרבה של הנוכחים באולם וסירב למסור פרטים אודות עזיבתו את בטר פלייס. כמו כן ציין כי נאסר עליו לבטא כל אמירה ביחס לעזיבה זו ואיסור זה מושת עליו באופן משפטי. ההכרזה הנוכחית של אגסי מגיעה בעיתוי רגיש וזאת לאחר ש"בטר פלייס" הודיעה בשבוע שעבר כי היא עומדת לסגור את הפרויקטים שלה בתחומי ארה"ב ואוסטרליה בכדי להתמקד בשווקי הרכב הישראליים והדנים.
בהמשך דבריו ציין אגסי את נתוני המכירה של בטר פלייס בינואר האחרון. הוא הבהיר כי הוא אופטימי לגבי עתיד המיזם של "בטר פלייס" ואמר כי נכון להיום שולטת בטר פלייס ב-0.5% משוק המכוניות בישראל וכי מספרים אלו עתידים לגדול לכיוון ה-0.6% ואף ל-0.7%, מספר ששווה ערך לעוד 50 אלף מכוניות חשמליות בשוק האמריקאי.
בהמשך אמר אגסי כי גם אם "בטר פלייס" לא תצליח לחצות את עמק המוות (אותו שלב מורכב איתו מתמודדים סטארט אפים לאחר פריצתם) הרי ששיטת החלפת הבטריות נמצאת כאן בכדי להישאר וכי בסופו של יום לא יהיה מנוס לתעשיית הרכב החשמלי אלא לעבור למודל דומה.
אני מאמין ביזמות בכלל ובצמצום רכב פולט גזים בפרט .הדבר הטוב היחדי שאפשר לומר על בטר פלייס שהיא בצעה אקזיט מוצלח על רעיונות .
הבעייה :ריבוי מופרז ברכב חברה (1600-2000 סמק)
המביא לעודף בנוסע לכל רכב
יצירת עומס מיותר תוך הערים הגדולות
סתימת כל החניונים .
הצורך
אימוץ רכב עירוני קל ,נוח קטן ובטיחותי,הכנסתו לפלח שוק ברור ומוגדר כגון עובדי חברה המשתמשים ברכבת וברכב חברה ,תוך שיתוף עם רכבת ישראל חברת חשמל חברות התדלוק ועיריות בנושא נקודות הטענה בשטחים פתוחים ,
הפתרון המאולץ היה רכב כבד גדול 2000 סמק שהכביד על החברה
ותקנו אותי אם אני טועה.
זה מה שחשבתי וכתבתי בעבר אבל אף אחד לא שמע
אני בין הקונים הראשונים של הפלואנס החשמלית והיא נוסעת בלי הפסקה. לי ברור שהמודל של החלפת מצבר הוטא המודל הנכון למכונית החשמלית, וכי הצלחת המכונית החשמלית מותנית בעיקר בזינוק במחירי הדלק שיהפוך את המוכנית התלויה בדלק מאובנים למאובן. זה ארוע גאו-פוליטי שנצפה בפי שי אגסי אבל העיתוי לא ידוע. אלא שהנסיון לשכנע את כל העולם בבית אחת נגד כל האינטרסים הוא היה יומרני מדי. לכן כולם צודקים, אגסי בחזון ובביצוע, מנהגיות בטר פלייס בהורדת היומרנות והשקעה בישראל קודם כל. אם יצליחו למכור פה אלפי ועשרות אלפי כלי רכב, יבואו גם מדינות אחרות בעקבות ישראל.