תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
"המדינה צריכה להגדיל את הביקושים למתאנול ו-GTL"
מערכת תשתיות 4 בפברואר 2013 12:18 אין תגובות

דברים אלו נאמרו על ידי ערן יעקב, סמנכ"ל בכיר לתכנון ברשות המיסים במסגרת כנס תחזית למשק האנרגיה שנערך בחסות המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה במוזיאון ארץ ישראל

Print Friendly, PDF & Email
"המדינה צריכה להגדיל את הביקושים למתאנול ו-GTL"

"המדינה צריכה להגדיל את הביקושים למתאנול ו-GTL"

"העובדה שבישראל יש 20% רכבים קטנים במחיר של מתחת ל-100 אלף שקל הוא הישג היסטורי. רכב ב-60 אלף שקל זו מהפכה" אמר ערן יעקב, סמנכ"ל בכיר לתכנון ברשות המיסים במסגרת כנס תחזית למשק האנרגיה שנערך בחסות המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה במוזיאון ארץ ישראל. יעקב שנתן הרצאה אודות איפיוני המס השונים בעולם התחבורה הישראלי אמר כי שיטת המיסוי הירוק בעולם הרכב הביא לשינויים גדולים שיטיבו עם הסביבה אך במקביל הוסיף ואמר כי ברשות המיסים שוקלים וממליצים להטיל על רכבי גפ"מ וזאת בשל העובדה שכיום הגפ"ממ ממוסה באופן מופחת. 

" יש כיום עלייה בכמות כלי הרכב מבוססי הגפ"מ וחלק מהסיבה לעלייה נובע מהמס הנמוך וחלק נובע מהכדאיות מהכדאיות הכלכלית הכוללת. אנחנו הגענו למסקנה שגם אם תוטל אגרה בדמות 3000 ש"ח לשנה, יש כדאיות לרכב גפ"מ עבור הרוכשים" אמר יעקב. עם זאת, יעקב לא התייחס לעובדה שגפ"מ נחשב לדלק נקי בהרבה מהבנזין והסולר, שממוסים לדבריו באופן יקר במיוחד, גם בשל העובדה שהם מזהמים ביותר. 

בנושא היטלי המס על עולם הגז והנפט אמר יעקב כי ביחס לעולם, המס שהטילה ועדת שישינסקי על יזמי האנרגיה הם מהגבוהים בעולם. עם זאת, רמז יעקב כי על ישראל לייצר ביקושים לתחליפי דלקים מבוססי גז טבעי ולא לחכות שביקושים אלו יווצרו מעצמם. " מדינת ישראל קיבלה עובדה שיש לה היצע מאד גדול והיא הייתה צריכה לייצר ביקושים עבור הגז" אמר יעקב "הגדלת הביקושים דרך מתאנול ו-GTL  יאפשר בעתיד להגדיל את כל עולם הביקושים. צריך לחשוב ולשנות את כל התפיסה המשקית ואני מקווה שהדבר יבוא לידי ביטוי". 

בהמשך דבריו התייחס יעקב לעולם מיסוי הדלקים הירוקים והבהיר כי ברשות המיסים עמלים על הקמתה של  ועדת מיסוי ירוק 3 שתבקש לסמן את אחוזי המס העתידיים על הדלקים הירוקים בהתאם לתפיסה שתפתח המדינה ביחס לדלקים אותם היא מבקשת לפתח לצריכה מוגברת. זאת בכדי "לתת גם למשקיעים במתאנול או ב-GTL  את כדאיות הקמת המפעל. נעשה את זה בהתאם לדלקים שנראים לנו הכי רלוונטיים" אמר יעקב. 

לסיום התייחס יעקב לענייני המיסוי ביחס לעולם האנרגיות המתחדשות וטען כי המדינה באה לקראת היזמים על ידי מספר גורמים. " נתנו הטבות משמעותיות על מנת לקדם את האנרגיות הנקיות- חליפיות. הטבות של פחת מואץ וגם הם יוכלו להתאים את הפחת להוצאות. על פני זמן הם (היזמים) יוכלו להקטין את תשלומי המס וההיטלים,זו הטבה מאד משמעותית במונחי המשקיעים. נתנו גם הטבות משמעותיות למשקי בית דוגמת  פטור של 18 אלף במיסים. כל מתקין חווה סולארית- יקבל פחת מואץ של 25%, דבר שמשנה מאד את התזרים לאותה השקעה". 

Print Friendly, PDF & Email
גז טבעי המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה מיסוי נפט וגז ערן יעקב תחליפי דלקים לתחבורה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד