המשרד להגנת הסביבה יקנוס את סוכנויות הרכב של קאדילאק, שברולט ואלפא רומיאו ב-200 אלף ש"ח (כל אחת) לאחר שהפרו את חובתם לגילוי נתוני זיהום האוויר מרכב חדש בפרסומת
אי אמת בפרסום תעלה לקדילאק 200 אלף ש"ח
המשרד להגנת הסביבה יקנוס את סוכנויות הרכב של קאדילאק, שברולט ואלפא רומיאו ב-200 אלף ש"ח (כל אחת) לאחר שהפרו את חובתם לגילוי נתוני זיהום האוויר מרכב חדש בפרסומת. הקנס הגיע לאחר שהמשרד איתר חמש פרסומות שבחלקן לא צוינו כלל דרגת זיהום האוויר ונתוני צריכת הדלק של כלי הרכב ובחלקן נכלל מידע חלקי או מידע שלא פורסם בהתאם להוראות החוק. בנוסף, שתי יבואניות שהפרו את החוק בעבר נדרשות לשלם כ-400,000 ש"ח כל אחת.
בין החברות שהצליחו להרגיז את נציגי המשרד ניתן למצוא את "מאיר חברה למכוניות ומשאיות" שבפרסומת שלה לרכב מסוגים יגואר XF הופיעה דרגת זיהום האוויר של הרכב באופן שאינו גלוי לעין, בקישור נלווה בלבד. כמו כן, הנתון מתייחס רק לדגם XF אחד מבין ארבעה, אשר להם דרגת זיהום גבוהה יותר מזה שפורסם. גם חברת "שיר שלמה יבוא רכב" הוציאה פרסומת לרכב מסוג אופל Corsa, בו לא הופיעה דרגת זיהום האוויר וצריכת הדלק של הרכב באופן הגלוי לעין, בקישור נלווה בלבד. במשרד מציינים כי אלה הן הפרות חוזרות של יבואניות הרכב הנ"ל. למפרים ניתנת זכות טיעון בכתב בתוך 30 ימים.
על פי החוק, בכל פרסומת לרכב חדש יופיעו נתוני צריכת הדלק ודרגת הזיהום של הרכב נשוא הפרסומת. מטרת החוק הינה לספק לרוכש הרכב נתונים לגבי רמת הזיהום הנפלט מהרכב לסביבה, וכן נתוני צריכת הדלק, שיעזרו לו לבחור את הרכב הנקי והחסכוני ביותר בעבורו.
השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "לרוכש הרכב יש את הזכות לקבל את מלוא המידע על הרכב, לרבות כמה דלק הוא זולל וכמה הוא מזהם. נמשיך ונפעל על מנת שכל היבואנים יעמדו בחובה זו ולא יסתירו מידע חשוב מהציבור".