במודל החדש תשלם חברת הליסינג מחיר תחרותי למחירי הרכבים מונעי הבנזין, כך נחשף הבוקר ב'כלכליסט'. יעדי המכירות של החברה: 1,500 יחידות במהלך 2013
השינוי החל: "בטר פלייס" משנה את מודל הליסינג שלה
מקצה השינויים של חברת "בטר פלייס" עומד לצאת לדרך. לאחר שלל הספקולציות, הדחת המנהלים ופיטוריו של שי אגסי, מבקשים בחברה לנקוט בצעדים קונקרטיים שיעזרו לרכבים החשמליים להפוך נגישים יותר עבור חברות הליסינג. מדיווח של "כלכליסט" עולה כי בחברה עומדים לשנות את מתווה המכירה לחברות הליסינג ולהוזיל בפועל את התשלום עבור הרכישה הראשונית של הרכב.
במודל הקודם שהציעה "בטר פלייס" רכשו חברות הליסינג את הרכב במחיר מלא והיו אמורות לקבל את ההחזר הכספי בתום השימוש. במודל החדש מציעה החברה כי בעלי חברות הליסינג ישלמו על מחיר רכב חדש מחיר רכב משומש כאשר בסופו של תהליך תקבל בטר פלייס את המכונית חזרה ללא כל תשלום מצידה.
מתווה זה אמור לעזור לבעלי חברות הליסינג לעבור לצי חשמלי בשל העובדה שעלות ההוצאות הראשונית תקטן באופן משמעותי. למעשה, מחיר הרכב עצמו לא ישתנה אך המתווה הנוכחי מעניק ביטחון לבעלי חברות הליסינג שלא צריכים לחכות לגמר השימוש במכונית בכדי לקבל את ההחזר הכספי. מגמה זו עשויה להאיץ את התעניינותם של חברות הליסינג, שעד כה לא הביעו נהירה של ממש לקראת המיזם החשמלי.
על פי הערכות החברה, במהלך שנת 2013 צפויות להימכר כ-1,500 יחידות של הרכבים החשמליים. מדובר במספר לא מבוטל שכן לשם השוואה, בבריטניה צפויים להכנס בשנה הקרובה כ-3,000 כלי רכב חשמליים חדשים, סכום כפול מהיעד הישראלי אך כזה שפונה לאוכלוסיה המונה למעלה מ-60 מליון תושבים. גם בהשוואה ליעדים שהושגו עד כה (213 יחידות שנכרו עד לספטמבר 2012) נחשב יעד זה לגבוה ביותר.
מה עם מודלים לפרטיים?יש שינוי?