הפתרון של לייטאפ מאפשר לארגונים לנהל את עלויות האנרגיה כמשאב קריטי ולצמצם את הצריכה בשיעור של בין 6% ל- 14% ללא השקעה בתשתית או בחומרה
LightApp הישראלית מתרחבת לאטלנטה
התפתחות שוק ההתייעלות האנרגטית, הצליח להתניע תעשיית מחקר ופיתוח בארץ באופן שתחום האנרגיות המתחדשות לא השכיל לעשות. בשנה האחרונה אנו עדים לכמה חברות הזנק המצליחות לשלב את מוצריהם – בעיקר בתחום ההתייעלות האנרגטית – בחו"ל.
האחרונה להצטרף לרשימת החברות הפועלות מעבר לים היא חברת לייטאפ. החברה הוקמה ב-2009 על ידי אלחי פרקש המשמש כמנכ"ל וגיא פאר המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות. השניים יצרו פתרון מתקדם לניהול צריכת האנרגיה בארגונים ומפעלים. למערכת ניהול האנרגיה שפיתוח שלושה מנועים עיקריים – מנוע איסוף ועיבוד המידע לנתונים, מנוע אנליזה וממשק משתמש. המערכת מבקרת את התשתיות (כולל ERP ומערכות ניהול ארגוניות אחרות) מנתחת את הנתונים ומציגה אותם בפני לקוח הקצה.
החדירה לשוק האמריקאי הביאה את לייטאפ לייסד סניף באטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה, והחברה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת פאוור-גייטוואי (PowerGateway) – חברת יעוץ מובילה בתחום האנרגיה אשר עסקה עד היום באנרגיה ירוקה, פאנלים סולארים ופרוייקטים חוסכי אנרגיה בחומרה. לשם הגברת הפעילות בארה"ב חברה LightApp גם ל- Chamber of Commerce American Israel – ארגון שמטרתו לקדם עסקים ישראלים בארה"ב והיא מתעתדת לקחת חלק במגוון הפעילויות שהארגון מציע.
בראיון לפורטל תשתיות פירט מנכ"ל לייטאפ אלחי פרקש את הייחודיות בתפיסה שלו. "אנחנו לא מבצעים סקרי צריכת אנרגיה כמו חברות רבות אחרות בשוק, אלא סקרי תשתיות. אנחנו מעוניינים בביצועי עצימות האנרגיה כמה אנרגיה עולה לייצר מוצר. את הנתונים הללו אנחנו אוגרים באופן שוטף ללא אינטרוולים וכך אנחנו יכולים לבחון כל שינוי וההשפעה שלו על ביצועי עצימות האנרגיה".
הדוגמא המעניינת שנותן פרקש היא דווקא ההשוואה של ביצועי עצימות האנרגיה בין מנהלי משמרות במשמרות שונות. "זה נכון שחסכון נובע מפתרונות חוסכי אנרגיה אך החיסכון המשמעותי מגיע בשינוי ניהולי – שינוי בדפוסי התנהגות של בני אדם". אחד הפתרונות לכך, הוא הצגת הנתונים לכל העובדים ובעלי העניין. החל ממשתמשים אותם פרקש מגדיר כ"חכמים" כגון סמנכ"לי כספים ומנהלי תכנון, פיקוח וייצור וכלה באחרון העובדים.
סקר התשתיות אותו מבצעת לייטאפ מאפשר לה גם להבין מה עומק ההבנה של הלקוח עימה היא עומדת לעבוד. לדברי פרקש, ישנם מפעלים שמנטרים רק את המונה הראשי והציפייה שלהם מתהליך ההתייעלות, דומה. לעומת זאת, מפעלים בהם הניטור גבוה עוד לפני כניסת לייטאפ לתמונה, מאפשר דיאלוג מעמיק הרבה יותר עם הלקוח. בסופו של תהליך, לאחר סקר התשתיות מוגדרים המצב הנוכחי, ובשיתוף עם הלקוח מחליטים איך ועד כמה מתייעלים. "אנחנו יודעים היום, עם הנסיון שיש לנו, שהפתרון שלנו מאפשר לארגונים לנהל את עלויות האנרגיה כמשאב קריטי ולצמצם את הצריכה בשיעור של בין 6% ל- 14%, ללא השקעה בתשתית או בחומרה".
נכון להיום המערכת של LightApp מיושמת במפעלים האמריקאיים של שתי חברות ישראליות ולדברי פרקש" אנחנו נמצאים כרגע במגעים עם חברות נוספות, ישראליות ואמריקאיות כאחד".