על פי הערכות ראשי החברה, עד לשנת 2025 צרכי הגז לתחבורה יגיעו ל-500 מליון טון בשנה
ב-Shell מתכוננים לעידן ה-LNG בתחבורה
לפני כחודש וחצי פרסמה ענקית האנרגיה ההולנדית, "Shell", הודעה על כך שהכנסותיה מגז טבעי נוזלי (LNG) גדלו בשנה החולפת ב-4%. כעת, מתברר כי ראשי החברה עומדים להכנס בכל המרץ למערכי פיתוח שונים עם חברות טכנולוגיות במטרה לקדם את תחום תחליפי הדלקים מגז טבעי לתחבורה. בידיעה שפורסמה אמש (ש') באתר "פורבס" נכתב כי גורמים ב"של" חתמו על הסכמים אל מול "Westport Innovations" במטרה לקדם את תחום המשאיות מבוססות הגז הטבעי וכן עם חברת ג'נרל אלקטריק שמבקשת למצוא פתרונות עבור קטרים לרכבות שיבוססו גם הם על מתווה דומה.
עבור "של", שנת 2012 תיזכר כשנת מפנה היסטורית במסגרתה הפכה הנפקת הגז לדומיננטית יותר מהנפקת הנפט. על פי הערכות ראשי החברה, הצפי לביקושים באגף הגז הטבעי עתיד להכפיל את עצמו עד לשנת 2020 ולהגיע לכדי ביקוש של 400 מליון טון בשנה. בשנת 2025 צופים ב"של" שהביקוש יגיע ל-500 מליון. בכדי להצליח ולהנפיק כמויות אלו, אומרים בחברה, יידרשו השקעות של לא פחות מ-700 מיליארד דולר. כיום מחזיקה החברה ההולנדית 22 מליון טון אותו היא מייצרת בשנה במגוון יעדים הכוללים את אוסטרליה, אינדונזיה וצפון אמריקה. במקביל היא עוזרת למקסם את מצאי הגז של סין, דרום אפריקה ואוקראינה.
היתרון המובהק לתחליפי דלק מבוסס גז טבעי קשור הוא במחיר המוזל שישלמו הנהגים על ליטר דלק. ב"פורבס" מציינים לדוגמא כי ביולי 2012 נכנסה לשימוש משאית ענק המבוססת על גז טבעי ועלויות הדלקים שנצרכו בעבורה מאז (במהלך חצי שנה) פחתו ב-22%. בהמרה לכסף ממשי יחסוך הנהג סכום של 25 אלף דולר בשנה. בהמשך המאמר נכתב כי במהלך 2013 עתידות 4 יצרניות רכב בולטות להוציא לאור דגמי משאיות ענק (18 גלגלים) שיבוססו על גז טבעי נוזלי. מהלך זה מהווה מהפכה של ממש בשוק התחבורה האמריקאי שידוע כבזבזן דלק רציני במיוחד.
מי שתומכים ביוזמה הנוכחית הם איגוד נהגי המשאיות שחברו לגורמים בוושינגטון בכדי לקדם את הנחת תשתיות הגז על פני המדינה כולה. הנשיא אובמה תומך באופן מוצהר בדלקים "נקיים" יותר אך פריסה שכזו עתידה לעלות למשק האמריקאי סכומים נכבדים ואלו לא נמצאים כעת בכיס המדינה שעומדת בפני התמודדות עם הצוק הפיסקאלי. חסמים נוספים בתחום זה קשורים בעלייה אפשרית של מחירי הגז הטבעי (בעיקר במקרה שבו תחליט ארה"ב לייצא את הגז שברשותה) וכן חסמים סביבתיים שעלולים למנוע קידוחים באזורים רגישים ובכך להפחית את עתודות הגז המתוכננות.