תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
ב-Shell מתכוננים לעידן ה-LNG בתחבורה
איתי שטרן 16 בדצמבר 2012 13:23 אין תגובות

על פי הערכות ראשי החברה, עד לשנת 2025 צרכי הגז לתחבורה יגיעו ל-500 מליון טון בשנה

Print Friendly, PDF & Email
ב-Shell מתכוננים לעידן ה-LNG בתחבורה

ב-Shell מתכוננים לעידן ה-LNG בתחבורה 

לפני כחודש וחצי פרסמה ענקית האנרגיה ההולנדית, "Shell", הודעה על כך שהכנסותיה מגז טבעי נוזלי (LNG) גדלו בשנה החולפת ב-4%. כעת, מתברר כי ראשי החברה עומדים להכנס בכל המרץ למערכי פיתוח שונים עם חברות טכנולוגיות במטרה לקדם את תחום תחליפי הדלקים מגז טבעי לתחבורה. בידיעה שפורסמה אמש (ש') באתר "פורבס" נכתב כי גורמים ב"של" חתמו על הסכמים אל מול "Westport Innovations" במטרה לקדם את תחום המשאיות מבוססות הגז הטבעי וכן עם חברת ג'נרל אלקטריק שמבקשת למצוא פתרונות עבור קטרים לרכבות שיבוססו גם הם על מתווה דומה. 

עבור "של", שנת 2012 תיזכר כשנת מפנה היסטורית במסגרתה הפכה הנפקת הגז לדומיננטית יותר מהנפקת הנפט. על פי הערכות ראשי החברה, הצפי לביקושים באגף הגז הטבעי עתיד להכפיל את עצמו עד לשנת 2020 ולהגיע לכדי ביקוש של 400 מליון טון בשנה. בשנת 2025 צופים ב"של" שהביקוש יגיע ל-500 מליון. בכדי להצליח ולהנפיק כמויות אלו, אומרים בחברה, יידרשו השקעות של לא פחות מ-700 מיליארד דולר. כיום מחזיקה החברה ההולנדית 22 מליון טון אותו היא מייצרת בשנה במגוון יעדים הכוללים את אוסטרליה, אינדונזיה וצפון אמריקה. במקביל היא עוזרת למקסם את מצאי הגז של סין, דרום אפריקה ואוקראינה. 

היתרון המובהק לתחליפי דלק מבוסס גז טבעי קשור הוא במחיר המוזל שישלמו הנהגים על ליטר דלק. ב"פורבס" מציינים לדוגמא כי ביולי 2012 נכנסה לשימוש משאית ענק המבוססת על גז טבעי ועלויות הדלקים שנצרכו בעבורה מאז (במהלך חצי שנה) פחתו ב-22%. בהמרה לכסף ממשי יחסוך הנהג סכום של 25 אלף דולר בשנה. בהמשך המאמר נכתב כי במהלך 2013 עתידות 4 יצרניות רכב בולטות להוציא לאור דגמי משאיות ענק (18 גלגלים) שיבוססו על גז טבעי נוזלי. מהלך זה מהווה מהפכה של ממש בשוק התחבורה האמריקאי שידוע כבזבזן דלק רציני במיוחד. 

מי שתומכים ביוזמה הנוכחית הם איגוד נהגי המשאיות שחברו לגורמים בוושינגטון בכדי לקדם את הנחת תשתיות הגז על פני המדינה כולה. הנשיא אובמה תומך באופן מוצהר בדלקים "נקיים" יותר אך פריסה שכזו עתידה לעלות למשק האמריקאי סכומים נכבדים ואלו לא נמצאים כעת בכיס המדינה שעומדת בפני התמודדות עם הצוק הפיסקאלי. חסמים נוספים בתחום זה קשורים בעלייה אפשרית של מחירי הגז הטבעי (בעיקר במקרה שבו תחליט ארה"ב לייצא את הגז שברשותה) וכן חסמים סביבתיים שעלולים למנוע קידוחים באזורים רגישים ובכך להפחית את עתודות הגז המתוכננות. 

Print Friendly, PDF & Email
LNG גז טבעי גז טבעי לתחבורה חברת SHELL תחליפי דלקים

איתי שטרן |להציג את כל הפוסטים של איתי שטרן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד