תמורת 70 אלף רופי (כ-7,000 ש"ח) יוכלו בעלי הריקשות הלא ממונעות לעבור לריקשות מונעות אנרגיית שמש. הניסוי יחל בקרוב
הודו: בקרוב המעבר לריקשה סולארית
האם הריקשות ההודיות, המבוססות על פידול אנושי, עתידות לשנות את פניהן ולעשות שימוש באנרגיה סולארית: על פי דיווח ב"טיים אופ אינדיה" נראה שהתשובה לכך – חיובית. בימים אלו שוקלת ממשלת הודו להקצות את העיר בהובנסוואר לטובת הניסוי שיעלה על הכביש את הריקשות הסולאריות שיוכלו לנוע במהירות של עד 35 ק"מ לשעה.
הריקשה הייחודית שתכונה 'Soleckshaw' עוצבה ויוצרה על ידי המועצה המדעית תעשייתית של הודו והיא הוצגה לאחרונה בניו דלהי. המועצה המקומית של בהובנסוואר ביקשה את החברה היזמית HBL פאוור סיסטם להציג את הריקשה העתידנית כבר ב-30 בנובמבר. על פי הדיווח, ריקשות סולאריות נוסעות כיום כבר ברחבי דלהי ובערים נוספות אך במתוכנת מצומצמת. כמו כן, מדווח כי הריקשה המדוברת תתאים בעיקר לנסיעות למרחקים קצרים ולנשיאת משקל של עד 250 ק"ג.
"היתרון של הריקשה הזו היא שהנהג יכול לנסוע על הבטריה הסולארית ומרגע שהיא מסיימת הוא יכול לחזור ולפדל" אמר נשיא חברת HBL "בערים דוגמת דלהי, הממשלה עזרה לסבסד את הריקשות הסולאריות עבור הנהגים וזאת במטרה לקהל עליהם" אמר אננד פריג'ה, נציג תעשיות פראבדיפ האמונה על בניית הריקשה "אנחנו נאיץ במשרד התחבורה להרחיב את הסבסוד הזה מעבר לקיים היום".
מחיר הריקשה הסולארית מתחיל ב-70 אלף רופי (כ-7,000 ש"ח) ומלבד הובלת נוסעים היא שימושית עבור הובלת סחורות ופינוי אשפה. "אנחנו מתקשים מאד לנהוג בריקשות בגלל כל התחבורה שיש כיום בדרכים. השירות שלנו נדרש רק בשעות הבוקר והלילה המאוחרות" אמר סנטאן נאייק, נהג ריקשה בבהונסוואר והוסיף "אנחנו נהיה גאים מאד לקחת חלק בניסוי של הריקשה הסולארית. אנשים יפסיקו להסתכל עלינו מלמעלה אבל המדינה חייבת לעזור במימון של הריקשות האלו".