בפאנל הפתיחה של כנס איגוד המהנדסים שנפתח היום באילת נמסר לנוכחים שספינה מגזזת ראשונה הנושאת משלוח של LNG מתוצרת BP נמצאת בגבולה הימי של ישראל
לפני כולם: המגזזת הראשונה בגבול המים של ישראל
בפאנל הפתיחה של כנס איגוד המהנדסים שנפתח היום באילת ועסק בהתמודדות בצל משברים בסדר גודל לאומי נמסר לנוכחים שספינה מגזזת ראשונה הנושאת משלוח של LNG מתוצרת BP נמצאת על גבול המים הטריטוריאליים של ישראל. יאשה חיים, משנה למנכ"ל חברת חשמל אמר במעמד זה כי"אנחנו ממתינים לסידורים הביטחוניים של הספינה ונתחיל תהליך של הגזה לספינה המגזזת. היא תכנס לפעולה בתחנת אורות רבין חדרה בימים הקרובים ותספק גיבוי לתחנה בגז טבעי". לדברי חיים, התעריף הצפוי הוא 17-18$ ל-MBTU.
כזכור, בדיווח הראשוני אודות הספינה המגזזת נמסר כי בריטיש פטרוליום ניצחה במכרז תחרותי קשה אל מול ענקית הגז של רוסיה- גזפרום . מטעני הגז שיגיעו בספינה יגוזזו על גבי הספינה שנמצאת בבעלות אקסלרייט אנרג’י (Excelerate Energy) ויוזרקו חזרה אל תוך צינורות תת ימיים שהינם חלק מתשתית הולכת הגז של המדינה. חברת נתג”ז צפויה לסיים את הקמת הטרמינל בימים הקרובים, לאחר שחתמה על הסכם הקמה בחודש אוקטובר 2011 עם חברת מיקופרי (Micoperi) האיטלקית.
רשות החשמל הייתה זו שאישרה את חכירתה של אוניית הגיזוז וכן את תשלום סכומי העתק שיושקעו בייבוא הגז הטבעי הנוזלי וזאת במטרה לחסוך עלויות וזיהומים של דלקים פוסיליים דוגמת פחם, סולר ומזוט. החלטת רשות החשמל על ההסכם התקבלה בתנאי חוסר וודאות וסיכונים, היות ולא ברור מתי יתחיל לזרום הגז ממאגר תמר ולא ברורים מחירי הדלקים האלטרנטיביים אשר ישררו בשוק בעת תקופת החכירה וכי מדובר בטכנולוגיה חדשה של מצוף ימי עם הטענת אונייה מגזזת באמצעות אונייה אחרת בים הפתוח. כמו כן, הדגישה רשות החשמל כי המחירים בהסכם גבוהים ממה שהוערך בעבר, אך עם זאת ההסכם עדיין מהווה יתרון עצום יחסית לדלק האלטרנטיבי סולר ועשוי להביא לחיסכון רב לצרכני החשמל בישראל.