מנכ"ל דור אלון גז משיב לטענות האוצר באשר ליתרונות הסביבתיים שיש לגפ"מ על גז וטוען: "האוצר לא מוכן שיבלבלו אותו עם עובדות"
"האוצר מתכחש ליתרונות הסביבתיים של הגפ"מ"
האם המדינה מתכחשת לנתונים סביבתיים מובהקים באשר ליתרונותיו של הגפ"מ לתחבורה? אם שואלים לדעתו של משרד האוצר הרי ש"דו"ח מיסוי ירוק שנכתב בשנת 2008 קובע כי אין לגפ"מ יתרון מהותי בהיבט הסביבתי". מי שקרא את תגובה זו והתקשה לקבלה הוא אלי משגב, מנכ"ל דור אלון גז שמבקש לקדם את שוק הגפ"מ בישראל אך נאלץ להתמודד עם הנחות העבודה של האוצר.
יצויין בזאת כי דבריו של משגב מגיעים בשל תחקיר "תשתיות" אודות החסמים בשוק הגפ"מ המקומי. על פי משגב "העובדות לא מצליחות לבלבל את משרדי התשתיות והאוצר. הרי נתוני הדו"ח עצמו מצביעים על הבדל דרמטי בין שיעורי הפליטות של הגפ"מ לדלקים אחרים ולראיה ניתן לראות את לוח 8.3 "פליטות הזיהום הסגולית לכל סוג דלק" כמופיע בעמוד 40 של הדו"ח. שם ניתן לראות בבירור שגפ"מ מזהם הרבה פחות".
בהמשך דבריו מבהיר משגב כי "בזמן הפקת הדו"ח הועברו לוועדה, בהליך שימוע ציבורי, הערותינו המקצועיות המתייחסות לממצאים ולמסקנות שבדו"ח. עם זאת, עד כה הוועדה לא קיימה הליך תקין של התייחסות להערות שהועברו אליה והסתפקה בהמלצה הפרקטית למס בלו נמוך – מה שהביא להעדפה ברורה לטובת הגפ"מ. כמו כן, אנו מבקשים להפנות את תשומת ליבם לפיו כמעט כל יצרניות הרכב בעולם (כולל יונדאי, פיאט, שברולט ועוד ועוד) מדגישות בפרסומיהן הרשמיים כי רכבי הגפ"מ שהן מייצרות פולטות פחות מזהמים מרכבי הבנזין שלהן- כולל הרכבים בתקן יורו 5, וזאת, בניגוד לטענות הוועדה (תת פרק ט. עמוד 75 "מרבית יצרני הרכב.. אינם מפתחים כלי רכב מונעים בגפ"מ"). בפועל כמעט כל יצרני הרכב מציעים היום דגמי רכב בגפ"מ.
לבסוף, מבקש משגב להבהיר כי "בקביעותיהם אלו, משרדי הממשלה מציגים את ישראל באור נלעג ומגוחך – בתור המדינה המערבית היחידה שבה אין הכרה ממשלתית ביתרונות האקולוגיים של הגפ"מ. כדאי להפנות את אנשי הוועדה לדו"ח של משרד האנרגיה האמריקאי ממאי 2010המתבסס על מחקרי המעבדה הלרומית ARGONNE והמציין בבירור את היתרונות האקולוגיים של רכבי גפ"מ. שורה של דו"חות נוספים מאירופה ויפן מצביעים בבירור לאותו כיוון ולראייה- החלטת ממשלת גרמניה להבטיח מס מופחת על הגפ"מ לתקופה של עשר שנים- במטרה לעודד את שוק הגפ"מ ולהעלות את האטרקטיביות של הגפ"מ לצרכן. תמהני – האם ייתכן ו"מעצמות הרכב" כגון גרמניה, יפן קוריאה הדרומית וארה"ב מפגרות אחרי ממשלת ישראל בניתוח דו"חות סקר אקולוגיים ובהבנת היתרון של הגפ"מ לשוק הרכב".