תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
"האוצר מתכחש ליתרונות הסביבתיים של הגפ"מ"
איתי שטרן 13 בנובמבר 2012 14:42 אין תגובות

מנכ"ל דור אלון גז משיב לטענות האוצר באשר ליתרונות הסביבתיים שיש לגפ"מ על גז וטוען: "האוצר לא מוכן שיבלבלו אותו עם עובדות"

Print Friendly, PDF & Email
"האוצר מתכחש ליתרונות הסביבתיים של הגפ"מ"

"האוצר מתכחש ליתרונות הסביבתיים של הגפ"מ"

האם המדינה מתכחשת לנתונים סביבתיים מובהקים באשר ליתרונותיו של הגפ"מ לתחבורה? אם שואלים לדעתו של משרד האוצר הרי ש"דו"ח מיסוי ירוק שנכתב בשנת 2008 קובע כי אין לגפ"מ יתרון מהותי בהיבט הסביבתי". מי שקרא את תגובה זו והתקשה לקבלה הוא אלי משגב, מנכ"ל דור אלון גז שמבקש לקדם את שוק הגפ"מ בישראל אך נאלץ להתמודד עם הנחות העבודה של האוצר.

יצויין בזאת כי דבריו של משגב מגיעים בשל תחקיר "תשתיות" אודות החסמים בשוק הגפ"מ המקומי. על פי משגב "העובדות לא מצליחות לבלבל את משרדי התשתיות והאוצר. הרי נתוני הדו"ח עצמו מצביעים על הבדל דרמטי בין שיעורי הפליטות של הגפ"מ לדלקים אחרים  ולראיה ניתן לראות את לוח 8.3 "פליטות הזיהום הסגולית לכל סוג דלק" כמופיע בעמוד 40 של הדו"ח. שם ניתן לראות בבירור שגפ"מ  מזהם הרבה פחות".

בהמשך דבריו מבהיר משגב כי "בזמן הפקת הדו"ח הועברו לוועדה, בהליך שימוע ציבורי, הערותינו המקצועיות המתייחסות לממצאים ולמסקנות שבדו"ח. עם זאת, עד כה הוועדה לא קיימה הליך תקין של התייחסות להערות שהועברו אליה והסתפקה בהמלצה הפרקטית למס בלו נמוך – מה שהביא להעדפה ברורה לטובת הגפ"מ. כמו כן, אנו מבקשים להפנות את תשומת ליבם לפיו כמעט כל יצרניות הרכב בעולם (כולל יונדאי, פיאט, שברולט ועוד ועוד) מדגישות בפרסומיהן הרשמיים כי רכבי הגפ"מ שהן מייצרות פולטות פחות מזהמים מרכבי הבנזין שלהן- כולל הרכבים בתקן יורו 5, וזאת, בניגוד לטענות הוועדה (תת פרק ט. עמוד 75 "מרבית יצרני הרכב.. אינם מפתחים כלי רכב מונעים בגפ"מ"). בפועל כמעט כל יצרני הרכב מציעים היום דגמי רכב בגפ"מ.

לבסוף, מבקש משגב להבהיר כי "בקביעותיהם אלו, משרדי הממשלה מציגים את ישראל באור נלעג ומגוחך – בתור המדינה המערבית היחידה שבה אין הכרה ממשלתית ביתרונות האקולוגיים של הגפ"מ. כדאי להפנות את אנשי הוועדה לדו"ח של משרד האנרגיה האמריקאי ממאי 2010המתבסס על מחקרי המעבדה הלרומית ARGONNE והמציין בבירור את היתרונות האקולוגיים של רכבי גפ"מ. שורה של דו"חות נוספים מאירופה ויפן מצביעים בבירור לאותו כיוון ולראייה- החלטת ממשלת גרמניה להבטיח מס מופחת על הגפ"מ לתקופה של עשר שנים- במטרה לעודד את שוק הגפ"מ ולהעלות את האטרקטיביות של הגפ"מ לצרכן. תמהני – האם ייתכן ו"מעצמות הרכב" כגון גרמניה, יפן קוריאה הדרומית וארה"ב מפגרות אחרי ממשלת ישראל בניתוח דו"חות סקר אקולוגיים ובהבנת היתרון של הגפ"מ לשוק הרכב".

Print Friendly, PDF & Email
איכות הסביבה אלי משגב גפ"מ דור אלון גז מיסוי ירוק תחבורה ירוקה

איתי שטרן |להציג את כל הפוסטים של איתי שטרן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד