חברת יונדאי פיתחה מנוע ימי משולב שיבוסס על גז טבעי מונזל ודיזל גם יחד. המטרה: לעמוד ביעדים הסביבתיים של ארגון הספנות הבינ"ל
יונדאי משיקה מנוע ימי מבוסס LNG
אגף המנועים הכבדים של חברת "יונדאי" הודיע השבוע כי החברה הקוריאנית תהיה הראשונה להוציא מנוע ימי משולב שיאפשר שימוש בגז טבעי מונזל (LNG) לצד שימוש בדיזל. המדובר במנועים שישולבו באוניות ובמיכליות ענק הנושאות גז טבעי ונפט וכן באוניות משא סטנדרטיות.
היתרון הגדול של מנוע זה הוא הפחתת פליטות רעלנים דוגמת גופרית, עניין מהותי בימים אלו בו המיסוי הירוק עתיד לשנות את הרגלי הצריכה האנרגטית של ציי אוניות מסביב לעולם.
תקנות סביבתיות בכל הקשור למזהמים ימיים ייכנסו לתוקפם בינואר 2015 על ידי הארגון הבינ"ל לספנות שייאלץ לעמוד בתקנים המחמירים של אחוזי פליטות המזהמים. בשל כך, מדינות דוגמת נורבגיה, ארה"ב וארצות הים הצפוני עתידות להביע עניין רב בפיתוח החדש שכן הן מחזיקות בציי אוניות שיוכלו להנות מהמנוע החדש ובכך להמנע מתשלום קנסות כבדים.
לי טיי יאנג, סגן נשיא בתחום המנועים של החברה אמר כי "אנחנו ממשיכים לחקור את הנושא של מנועי ה-FGSS. המנועים הללו יוכלו למנף את פעילות החברה ברגע שהפעילות של הארגון הבינלאומי לספנות יתחיל לפעול ברצינות".