לאחר שהעבירה את התעשייה ואת המגזר הביתי, סין מקדמת מהפכת גז טבעי גם בתחום התחבורה. 6,000 אוניות LNG כבר בתכנון
סין מעבירה את משק התחבורה שלה לגז טבעי
סין מודיעה באופן רשמי כי תבקש להעביר את התחבורה שלה לפעול על גז טבעי. לאחר שהצהירה בעבר על מעבר לשימוש בגז טבעי בשדות התעשייה והשימוש הביתי, הגיע תורו של סקטור התחבורה לקבל את הדחיפה הראויה. "זו ללא ספק מדיניות טובה לעבור לגז בתחום התחבורה ולצרוך כמה שפחות דיזל מזהם" אמר יאן קפנג, מחטיבת מחקר האנרגיה של אוניברסיטת קיימברידג'.
על פי התכנון, סין תצרוך כעשירית מהאנרגיה שלה על בסיס גז טבעי עד לסוף העשור. לצד תוכנית זו מתכננת הממשלה הסינית לקצץ בצריכת הפחם וכן להפחית את התלות בדלקים מיובאים. באם תוכנית זו תצא לפועל, היא עתידה להביא לכך שסין תחזיק בצי אוניות ה-LNG (הנושאות גז מונזל) הגדול מסוגו בעולם. על פי מומחים סיניים, יבוא הגז בדרך זו זולה משמעותית מיבוא דלקים ודיזל.
בכדי לאפשר את מהפכת האנרגיה הזו בונים שלושת תאגידי האנרגיה של סין, סינופק, קנוק ופטרו צ'יינה, מספר רב של מתקני קליטה לאותן אוניות גיזוז שיבוססו בחוף המזרחי. לצורך הבנת עוצמת הפרויקט מציינים גורמים סיניים כי עד לשנת 2015 צפוי להכיל צי האוניות של העיר ג'יאנגסו, כ-6,000 ספינות. עם זאת, הההצהרה על המעבר לגז טבעי בענף התחבורה שללה את האפשרות של מעבר לשימוש במתאנול (המופק גם הוא מגז טבעי).
"גז טבעי הוא עדיין משאב יקר מאד עבור סין ולכן המדינה מנסה לשלוט בדרכי הצריכה שלו" אמר יאן. הרשות לפיתוח ושינוי הסינית שאחראית על המהפכה התחבורתית נחשבת לגוף המשמעותי ביותר בתחום הכלכלה הסינית. בהודעה ששיחררה אודות הרפורמה בתחום התחבורה הודיעה גם כי תדאג לשמר מחיר תחרותי בין הגז הטבעי ליתר הדלקים. כמו כן הודיעה הרשות כי היא עתידה לשחרר בקרוב תוכנית מחירים עונתית לגז הטבעי.