מדיניות האנרגיה עולה שוב לדיון בעימות השלישי של אובמה – רומני
העימות השלישי שנערך הלילה בין הנשיא המכהן ברק אובמה לבין המושל הרפובליקני מיט רומני לא היה אמור להתמקד בנושאים כלכליים אלא במדיניות חוץ, אך הכלכלה נמצאת בראש סדר היום האמריקאי ולשם גלש מידי פעם העימות.
הסיבוב הראשון היה בנוגע לעצמאות אנרגטית. אובמה העלה את הנושא וציין שארה"ב היום מייבאת נפט בכמויות הנמוכות ביותר מזה 20 שנה, בזכות פיתוח משאבים טבעיים מקומיים כגון נפט וגז טבעי, בנוסף להשקעה גדולה באנרגיות נקיות. לדברי אובמה המטרה היא לצמצם את היבוא בחצי עד שנת 2020. בעימותים הקודמים האשים רומני את אובמה בכך שלא קידם את פיתוח המשאבים הטבעיים בארה"ב למרות עלייה בתפוקה בשטחים פרטיים אולם הפעם תגובתו הייתה מצומצמת לכך שציין שוב שעצמאות אנרגטית של צפון אמריקה היא חלק מתכנית חמשת השלבים שלו לפיתוח הכלכלה האמריקאית "תוך ניצול מלא של פחם, נפט וגז טבעי וגם מתחדשות".
אובמה הזכיר את עמדותיו של רומני בנוגע לתעשיית הרכב – נושא עליו "רוכב" אובמה, כשהוא מזכיר כי ב-2008 המושל רומני תמך בכך שיש להעביר את תעשיית הרכב האמריקאית "פשיטת רגל מסודרת". הנשיא השיב בכך שהזכיר שהמושל התנגד לתמיכה ממשלתית אחרי תהליך פשיטת הרגל – בפועל, כספי הסיוע של הממשל לשברולט הביאו לפיתוח ה"וולט" החשמלית המסחרית הראשונה תוצרת חברת רכב מסורתית מארה"ב.
רומני האשים את אובמה בכך שתמך במפתחות הרכב החשמליות החדשות "טסלה" (עליה סוקר בפורטל תשתיות בעבר) ו"פיסקאר" וטען שהממשל השקיע בחברות פרטיות ותקף "זוהי אינה השקעה במחקר". לשיטת רומני יש לתמוך במחקר אוניברסיטאי וקבוצות חשיבה (think tanks). המושל לא ויתר על הנחתה לנשיא שצייןאת ההשקעות בסולינדרה שקרסה, וסיים בטענה "המגזר הציבורי לא משקיע בחברות סולאריות".