שני חוקרים מאוניברסיטת סאן דייגו בשיתוף עם חברת BOSCH חוקרים את סוללת הליתיום במטרה לייצר בטריה לרכב חשמלי שתטען תוך 15 דקות
מדענים בארה"ב מנסים לפתח סוללה לרכב חשמלי שתיטען תוך רבע שעה
אחד הדיונים המרכזיים שנסובו בימים האחרונים ביחס למיזם המכונית החשמלית של "בטר פלייס" נגע בסוגיית הטענת הסוללה החשמלית לרכב. זמן טעינת הסוללה, תהליך האורך כשש שעות, מהווה לדעת רבים את אחד החסמים הגדולים להפיכתו של המיזם להצלחה הגדולה שביקש להיות. כעת, מתברר כי מחקר חדש שנערך באוניברסיטת סאן דייגו מעלה אפשרות לבטריה חדשה שתוכל להיטען תוך זמן קצר במיוחד של רבע שעה. המדענים שחקרו את הנושא ביקשו ללמוד את יסודות בטריות הליתיום היונית ולנסות להמיר אותה לטובת המכונית החשמלית.
מאפייניה של בטריית הליתיום הפשוטה מבוססת על תנועה יונית מהקוטב השלישי לחיובי בזמן הפעולה החשמלית. ברגע שמחברים את הבטריה הזו למטען חיצוני, נדחפים היונים שוב אל האנודה החיובית וכך מתחדשת אספקת האנרגיה. בכדי לדעת האם הבטריה נטענת כפי שהיינו רוצים שתטען, עלינו לדעת היכן בדיוק ממוקמים היונים הסוררים. "זה בערך כמו כרטיסן שעומד בכניסה לאולם וnנסה לנבא מי ישב איפה באולם רק לפי התקדמות התור" הסביר סקוט מאורה, ראש מחלקת המכניקה וההנדסה באוניברסיטה. יחד עם שותפו למחקר, פרופסור מירוסלב קרסטיק הם מנסים לעמוד על תנועת היונים בתוך האלקטרודות בכדי שיוכלו להעריך בדיוק היכן הם נמצאים.
כאשר התוצאה למחקר זה תתבהר, יעילותה של הבטריה עתידה להשתפר פלאים. "עם אלגוריתם מתקדם שיסתמך על מודל מתמטי ייחודי, נוכל ליצור בטרייה שתטען מהר יותר ותוכל להתאים גם לכלי רכב גדולים יותר" אמר קרסטיק. כדי לקדם את הרעיון שלהם, זכו שני המדענים במענק מטעם משרד האנרגיה האמריקאי בסך של 460 אלף דולר. שותפיהם לדרך כוללים את חברת BOSCH הגרמנית וחברת הבטריות Cobasys. באופן תיאורטי, מבהירים השניים, מצב שבו בטריה חשמלית לרכב תטען תוך רבע שעה היא בגדר חזון ממשי. עכשיו רק נשאר לקוות שהחזון המדעי יהפוך למציאות בהקדם האפשרי.