ענקית הרכב היפנית ביטלה את קו המכונית החשמלית שברשותה בעקבות חוסר ביקוש מצד הלקוחות. תמשיך לייצר רכבים היברידיים להמונים
טויוטה מוותרת על הרכב החשמלי שלה
נראה שלא רק ראשי חברת "בטר פלייס" מגלים סקפטיות באשר למפעל המכונית החשמלית הנטענת של שי אגסי. ענקית התחבורה "טויטה" שעוסקת בייצור רכבים חשמליים זה למעלה מ-15 שנה הודיעה כי תחדול מלייצר רכבים אלו ותשקיע את מירב המחקר הפיתוח והייצור ברכבים היברידיים. הסיבה: ראשי החברה הבינו כי הציבור לא ממהר להתפשר על מרחקי נסיעה ארוכים ולא סומך מספיק על רשת הטענת הבטריות.
המכונית החשמלית הראשונה שייצרה טויוטה EV RAV4 ראתה אור כבר בשנת 1997. מאז ייצרה טויוטה סדרות שלמות של מכוניות חשמליות. האחרונה שבהן, iQ EV’s הצטיינה משמעותית במספר בחינות ובהן אחוז הפליטות המזהמות, משקל נמוך במיוחד, חיסכון אנרגטי משמעותי, סוללת ליתיום קומפקטית ועוד.
למרות ההשקעה המרובה והאמון שניתן בפרויקט בתחילת הדרך, ב"טויטה" החליטו לזנוח את מוצר הדגל מתוך הבנה שהצרכנים לא משתפים פעולה עם המיזם ומסרבים לקבל את גזר דין ההטענה שנכפה עליהם בעקבות הטכנולוגיה הנוכחית. למעשה, הדגם החדש כבר מוכן ליציאה לדרך בתחום הייצור אך ככל הנראה לא יזכה לתפוצה מסחרית. הגופים היחידים שיזכו לפגוש בדגם המשופר הם גופים ממשלתיים בארה"ב וביפן.
האלטרנטיבה שמציעה טויטה בשלב זה הוא דגם ה"Prius" שיציע נסיעה של 25 ק"מ המבוססת על אנרגיה חשמלית בעוד ששאר הדרך שיכולה להגיע עד 1,200 ק"מ תהיה תלויה בתדלוק או הטענה מחודשת של הבטריה. לשם השוואה, בניגוד להספק הייצור של הרכב החשמלי שצומצם באופן קיצוני, יצרנית הרכב היפנית מבטיחה כי רק בשנה הנוכחית צפויים לייצר בטויוטה כמיליון רכבים היברידיים.
יש מצב שמוכרים את הטויוטה הזו באוטומניה?