תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
שי אגסי עוזב את בטר פלייס
מערכת תשתיות 2 באוקטובר 2012 16:18 תגובה אחת

בהודעה מפתיעה, הודיעה היום בטר פלייס על סיום תפקידו של שי אגסי – מיסד המיזם, את תפקיד מנכ"ל החברה, ובמקומו ימונה איוון ת'ורנלי, המנהל את הזרוע האוסטרלית של בטר פלייס. בפרסומים שונים מדווח על "הדחה" אך בטר פלייס דוחה את הטענות.

Print Friendly, PDF & Email
שי אגסי עוזב את בטר פלייס

שי אגסי עוזב את בטר פלייס

בהודעה מפתיעה, הודיעה היום בטר פלייס על סיום תפקידו של שי אגסי – מיסד המיזם, את תפקיד מנכ"ל החברה, ובמקומו ימונה איוון ת'ורנלי, המנהל את הזרוע האוסטרלית של בטר פלייס. בפרסומים שונים מדווח על "הדחה" אך בטר פלייס דוחה את הטענות. 

על פי ynet, אגסי התייחס לסיום תפקידו באומרו: "לפני חמש שנים הלכתי בעקבות חזון של גמילת העולם מנפט והתלות בו, והנה בחודש שעבר הקפתי את מדינת ישראל במכונית חשמלית מדן ועד אילת. מעט מאד אנשים זוכים להפוך חזון מורכב כזה למציאות בחמש שנים מלאות עשייה".

סיום תפקידו של אגסי בא בעיצומה של פריסת מערך החלפת הסוללות של החברה, אך עם זאת, אגסי עומד בראש הארגון מאז היווסדו – ארגון שהפסדיו בחמש שנים האחרונות נאמדים ב-1.5 מיליארד ש"ח תחת ניהולו של אגסי. בבטר פלייס מגדירים מאז ומעולם את הפסדי החברה כהשקעה בטכנולוגיה, אולם המודל הכלכלי המקורי של החברה זכה לביקורת נוקבת עוד טרם המשבר הכלכלי של גוש היורו ותחילת ההאטה המורגשת במשק הישראלי. השנה השיקה בטר פלייס  100 רכבים לעובדיה עד לפריסת מערך החלפת הסוללות, אולם ברבעון הקודם כבר שונה המודל למודל חדש וזול יותר.

אך לא רק המודל הכלכלי העלה תהיות על כישורי הניהול של אגסי. הבעיה העיקרית של החברה היא עמידה בלוחות זמנים שלה עצמה ועמידה ביעדים באופן כללי. אגסי התחייב להשיק את הפלואנס החשמלית עד 2011, אחרי שתשתית הטעינה (לא מערך החלפת הסוללות) כבר תהיה במקומה. אך פריסת התשתית התעכבה וכך גם תחילת המכירות. כמו כן התחייבה בטר פלייס למכור קרוב ל10,000 רכבים השנה ובסיורים במתקן בטר פלייס בגלילות נאמר בעבר שישנן התחייבויות לצי של קרוב ל-40,000 רכבים בארץ ובדנמרק. על בסיס התחייבויות אלו, הובטח לקונצרן רנו ניסן המייצר עבור בטר פלייס את הפלואנס החשמלית הייחודית למיזם קצב מכירות של 100,000 רכבים עד שנת 2016. אך שנת 2011 הלכה לאיבוד ולא נעשו בה מכירות של ממש, וב-2012, גם כן – בישראל לפחות, אין אירועי השקה ומכירה ואין מכירה מאסיבית של רכבים – בין היתר בגלל תשתיות הטעינה, אך בעיקר בגלל רשת החלפת הסוללות. בטר פלייס הודיעה פעמים רבות בעבר שעד שמערך ההחלפה לא יהיה במקומו, לא תהיה השקה, ולא נותר זמן רב לסיום שנת 2012.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
בטר פלייס רכב חשמלי שי אגסי תחבורה ירוקה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. אינהורן יוסי הגב 4 באוקטובר 2012 בשעה 13:14

    זה הזמן הטוב ביותר לשי אגסי לפרוש מהפרויקט
    עושה רושם שהמיזם של שי אגסי לא מצליח לטעת שורשים וזה היות והציפיות לא היו ריאליות.
    פרויקט מסדר גודל זה ראוי שיבחן לא בזמן אמת אלא לאחר כעשר שנות פעילות, כול בחינה מוקדמת יותר תהיה לא אמינה ולא נכונה היות והחדירה לשוק כזה הנה קשה וגם אם היה בז גדול בהתחלה (מה שלא קרה במקרה זה) יתכן ולא יחזיק מעמד.
    מבחינת שי אגסי הוא הצליח לעשות למען המיזם את המרב האפשרי וקידם אותו עד לשלב המעשי.
    את שי אגסי יזכרו כמי שהגה מחדש את רעיון הרכב החשמלי ונתן לו את הדחיפה הגדולה ביותר וכרגע אנחנו נמצאים בשלב קריטי אם יצליח אזי הרכב החשמלי יכבוש את השוק ואם לא ישכך לעוד מספר שנים.
    למרות זאת אם המיזם יצליח או לא מערכות שפותחו ומפותחים עבור רכבים חשמליים והיברידיים ישולבו ברכבים גם בעלי מנוע מכני והרכבים יהיו יותר ויותר חשמליים, וזה תהליך שיכול בעתיד להחזיר אותנו לרכב החשמלי עקב פיתוחים חדשים, הנושא לא ירד יותר מהמודעות הוא יצעד בקטן או בגדול במקביל לשאר הפתרונות עד לנקודה שבה הוא יפרוץ.
    פרישתו או הפרשתו של שי אגסי מניהול החברה יכולה רק לתרום שלי אגסי, את התהילה על קידום הנושא הוא כבר קצר ויקצור גם בעתיד עם הצלחת המיזם הזה או מיזמים אחרים בתחום, אך אם המיזם הספציפי הזה ייכשל הכישלון לא ייזקף לחובתו היות והוא לא זה שניהל את החברה דווקא בזמן הכי קריטי שלה (חדירה לשוק).
    ראוי ששי אגסי ימשיך לקדם נושאים נוספים בתחום של אנרגיה כהמשך למיזם המכוניות החשמליות.
    אני לכשעצמי הייתי שמח ליצור שיתוף פעולה עם אדם כמו שי אגסי לקידום מיזם בתחום האנרגיה.
    אינהורן יוסי
    [email protected]

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס