פייסבוק מפרסמת דו"ח אנרגיה ומודיעה לעולם כי עד לשנת 2015 תהפוך רבע מצריכת האנרגיה שלה- ירוקה
פייסבוק: עד 2015 רבע מצריכת האנרגיה שלנו תהיה ירוקה
כוס קפה אחת על חלב: זוהי כמות האנרגיה שמושקעת בגלישה בת שנה של גולש בודד בפייסבוק. כך עולה מתצהיר טרי של הרשת החברתית הגדולה בעולם שפירסמה דו"ח אנרגיה מקיף עם נתונים מסקרנים במיוחד. בין שלל הנתונים שפירסמה החברה ניתן למצוא כי החברה כולה צרכה בשנה כ-532 מליון קוט"ש, כאשר רובה של הצריכה נרשם בחוות השרתים של החברה. לשם ההשוואה, גוגל, שנחשבת לחברה מזהמת בהרבה משחררת בשנה כמות של 1.46 מליון טון מעוקב של פחמן דו חמצני בעוד שפייסבוק מסתפקת ב-285 אלף טון. מדובר בכמות כפולה כמעט פי חמש.
"פייסבוק" הצטרפה לחברות הטכנולוגיה הגדולות "אפל" ו"גוגל" המפרסמות דוחו"ת אנרגיה כחלק מתהליך של שקיפות, אותו היא מעמידה בראש סדרי העדיפויות שלה. כך למשל הצהירה החברה כי כבר עכשיו היא משתמשת ב-23% אנרגיות מתחדשות, 27% פחם, 17% גז טבעי, 13% אנרגיה גרעינית ועוד כעשרים אחוז ממקורות אחרים.
הפרסום הנוכחי מגיע לאחר לחצים כבדים שהפעיל ארגון "גרינפיס" על שלושת האתרים הגדולים: גוגל, אפל ופייסבוק. במסגרת הקמפיין הסביבתי דרשו ראשי הארגון הירוק לפרסם דוחו"ת שידווחו לציבור עד כמה החברות מזהות ומשתמשות באנרגיות מתכלות. כתוצאה מכך פורסם הדו"ח הנוכחי ובעקבותיו הגיעה הצהרה של פייסבוק על כך שעד שנת 2015 תעבור פייסבוק לשימוש של 25 אחוז באנרגיה נקייה עבור חוות השרתים שלהן.
בעבר כבר הודיעה פייסבוק כי תעבור לשימוש באנרגיה סולארית עבור אספקת החשמל של מכוני הכושר שלה. כמו כן תספק המערכת הסולארית את המים החמים למתאמנים במתקני החברה. על אף שמדובר בפרויקט מזערי באופן יחסי לחברת הענק, הרי שבמטה החברה הסבירו כי בעתיד צפויות להתרחב השימוש באנרגיות סולאריות.