בתערוכת קלינטק 2012 המתקיימת אתמול והיום בגני התערוכה, הציגה חברת הליוס סטרטג'יה ישראל ביתן מושקע ושוקק חיים. אחד האורחים בביתן היה בנג'מין חסן, דירקטור פיתוח עסקי של הליוס סטרטג'יה העולמית.
תערוכת קלינטק 2012: הליוס משיקה את סיליקן האיטלקית
בנג'מין חסן וסטפן דרעי (משמאל) צילום: גונן גלין
בתערוכת קלינטק 2012 המתקיימת אתמול והיום בגני התערוכה, הציגה חברת הליוס סטרטג'יה ישראל ביתן מושקע ושוקק חיים. אחד האורחים בביתן היה בנג'מין חסן, דירקטור פיתוח עסקי של הליוס סטרטג'יה העולמית. בראיון משותף עם סטפן דרעי, מנכ"ל הליוס סטרטג'יה ישראל ושותף בהליוס סטרטגי'ה העולמית מספר חסן שזו אינה הפעם הראשונה שלו בישראל וכי יש לו משפחה כאן בארץ. לדבריו, הליוס כיום בעיצומה של התרחבות מאסיבית לשווקים חדשים בעולם כולל שווקים במזרח אירופה ואפילו השוק התוניסאי.
דרעי מספר שמאוד נוח לסחור בישראל כיוון שיש גישה למדינות זרות רבות "אנחנו משתמשים במשרד הישראלי כפלטפורמה אבל הסניף הישראלי אינו קופא על שמריו". הליוס מתכוונת לשווק לשוק הישראלי השנה בעיקר מוצרים של סאנטק וסיליקן וכן מפתחת מותג חדש הפונה לשוק הביתי, מעבר לפעילות הקבועה של החברה במגזר העיסקי והמערכות הבינוניות, לדברי דרעי – לא רק בישראל, אלא במזרח התיכון כולו.
הליוס סטרטג'יה הציגה בתערוכה מותג חדש אותו היא מייבאת ארצה – חברת סיליקן האיטלקית. חברת סיליקן, יצרנית מודולים ספרדית עולמית. החברה התחילה את עיסוקה בייצור מודולים סיליקוניים ועם הזמן החלה לייצר מוצרים סיליקוניים נוספים. בעקבות השינויים והמשבר הכלכלי באירופה החלה החברה לחפש שווקים חדשים ובחרה בין היתר בישראל כיוון שתנאי האקלים בישראל דומים לתנאי האקלים בספרד – המקום בו נבחנים מוצרי החברה, לתנאי האקלים בישראל.
ויקטור גיל לופז, מנהל תיקי לקוחות בינלאומיים בחברת סיליקן אומר בראיון משותף עם רפאל זאוור, מנכ"ל הליוס סטרטג'יה ישראל,לפורטל תשתיות, כי החברה מתרחבת לשווקים רבים חדשים אליהם לא פנתה בעבר, ובחרה בהליוס סטרטג'יה העולמית כספק שלה לשווקים הללו. זאוור אומר שהקשר בין הליוס סטרטג'יה העולמית וסיליקן כבר בן חצי שנה "הלקוחות והספקים שלנו מרוצים מהמוצר, הנתונים שאנחנו מקבלים מבחינת תפוקות בהחלט משביעי רצון, ולדעתי, נכון מהיום ישנו מותג אירופאי חדש בשוק הישראלי שיכול לנגוס נתח בשוק המודולים האירופאיים בארץ". לדברי זאוור, השקה של מותג אירופאי ספדרי חדש, שהצליח לא רק לשרוד אלא לשגשג דווקא בשוק הספרדי היא הצהרת כוח. "המתחרים הגרמנים, נעלמים מהשוק ולעומתם סיליקן ממשיכה לפעול ולהתפתח ואנחנו מאוד בטוחים ביכולת שלהם לתרום ולתת מענה לשוק הישראלי."
תחרות של מותגי הפאנלים הסולאריים סבירה לייצג גם תחרות בהתקנת מערכות סולאריות לשוק הביתי והמסחרי. נקווה שחברת החשמל יאפשרו לאנשים במדניה שלנו לשמור ולהרוויח את הכסף שלהם מהטכנולוגיה הסולארית במיוחד בעידן ה"סיליקון" במקום לשלם לחברת החשמל.