רודי ון דר אנט, מנכ"ל Dutch 4 PL – חברת שינוע הולנדית ביקרה בסמינר "המשימה ההולנדית לישראל" שהתקיימה היום בהפקת קורץ מרקטינג ההולנדית. Dutch 4 PL, חברת ספנות צעירה שהוקמה ב-2011 על ידי שני יוצאי DHL העולמית, וממוקמת ברוטרדאם
"שוק הגז הטבעי תובעני מאוד ודורש תוצאות מהירות תחת לחץ"
טרודי ון דר אנט, מנכ"ל Dutch 4 PL צילום: חגי אנסון
טרודי ון דר אנט, מנכ"לית Dutch 4 PL – חברת שינוע הולנדית ביקרה בסמינר "המשימה ההולנדית לישראל" שהתקיים היום במלון קראון פלאזה בתל אביב בהפקת קורץ מרקטינג ההולנדית. Dutch 4 PL היא חברת ספנות צעירה שהוקמה ב-2011 על ידי שני יוצאי DHL העולמית, הממוקמת ברוטרדאם. החברה מציעה פתרונות לוגיסטיים בשיטת "לוגיסטיקה צד רביעי" – מונח הלקוח מתחום הספנות ומתכוון לשירותי שרשרת אספקה מלאים על ידי מיזוג שירותים של חברות צד שלישי. ון דר אנט אומרת "המייסדים באו עם נסיון רב מ-DHL, אבל הרגישו שמשהו בטיפול בלקוח לקוי, ואת החלל הזה אנחנו מנסים למלא בעזרת שירותים טובים יותר כמו מעקב אחר משלוח, מעקב צמוד ומשלוח מהיר יותר של משלוחי 'חירום'"
מבחינת ון דר אנט, המשלחת ההולנדית לישראל היא מספקת הזדמנות מצויינת להכיר חברות לוגיסטיקה ישראליות המעוניינות לשמש כספקי שירות לתעשיית הגז המתפתחת. אך זהו אינו הביקור הראשון של ון דר אנט בישראל וכבר יש להם קשרים עם כמה חברות ישראליות.
לשיטתה, האתגרים העומדים בפני ישראל מבחינה לוגיסטית לשנע את הגז הטבעי מאזורי הקידוח לישראל ולאירופה. "אי אפשר לארוז גז טבעי בקופסא. יש דרישות מיוחדות כיצד יש לשנע גט"ן. ישנן חברות הולנדיות שכבר מתמחות באריזה של גז טבעי לשינוע. ברוטרדם יש מתקן אחסון לגט"ן, והשיטות לייצוא גט"ן מישראל צריכה, לדעתי, להיות דומה." אך האתגר העיקרי לדעתה היא הבנת הדרך בה חברות ישראליות עושות עסקים. "הדרך בה אנחנו עושים עסקים מאוד דומה לדרך שבה הישראלים עושים עסקים. אנחנו מאוד ישירים, וזה דומה לאופי הישראלי, אבל אנחנו גם מבינים את הלחץ של הישראלים – לא רק בתחום הגז, אלא בכלל. אבל תעשיית הנפט והגז היא תעשייה עם המון לחצים קבועים. הישראלים מבינים את זה ואין להם את הזמן לחכות להצעה מסודרת וקבועה, אלא מעדיפים לקבל הצעת מחיר כמה שיותר מהר, אפילו מיד בטלפון אם אפשר."
אחד הסקטורים שDutch 4 PL מתמחה בהם הוא שינוע גז טבעי ו-ון דר ארט מציינת שלחברה נסיון רב בתחום. "זו תעשייה מאוד תובענית ויש לה דרישות מיוחדות". לדברי ון דר אנט, האתגרים הגדולים העומדים בפני תעשיית הגז הטבעי הם "רואים שנעשה מאמצים רבים בנמל חיפה להכין את התשתית לקליטה. אך ישנם עוד הרבה דברים שצריך לעשות". ון דר אנט מאפיינת את אנשי תעשיית הגז בישראל כדומים מאוד לעמיתיהם לתעשייה בהולנד אך אומרת "אני חושבת שיש להם עדיין הרבה מה ללמוד. אני מקווה שילמדו את הדברים הטובים ביותר ולא יאמצו דפוסים פחות פופולאריים הנפוצים בקרב אנשי התעשייה בעולם". כדוגמא, ון דר אנט מציינת את החברות הפעילות במפרץ מקסיקו, בו אחרי אסון אקולוגי, כלל החברות הפועלות במפרץ האשימו אחת את השניה במקום לקחת אחריות משותפת ובמאמץ משותף יכלו לנקות את הזיהום. "אבל אני חושבת שהישראלים חכמים מספיק כדי להבין שהם אינם צריכים להמציא את הגלגל מחדש. למעשה אפשר לראות כבר היום שהישראלים באמת פונים לגורמים המעורים בשוק הגז הטבעי כבר זמן רב ולמדים מנסיונם".