מאז שנת 2010 נחשבת סאנטק ליצרנית הפאנלים הסולארים הגדולה בעולם. סאנטק הוקמה בשנת 2001 על ידי דר' שי, כיום נשיא ומנכ"ל החברה. בנוסף, ד"ר שי הינו מנהל תחום אנרגיות מתחדשות בסין.
ראיון עם מנהל מוצר סאנטק "לא ניפגע מהיטל ההגנה האמריקאי"
פינג קסו, מנהל מוצר סאנטק בכנס RCS סולאר- צילום: חגי אנסון
מאז שנת 2010 נחשבת סאנטק ליצרנית הפאנלים הסולארים הגדולה בעולם. סאנטק הוקמה בשנת 2001 על ידי דר' שי, כיום נשיא ומנכ"ל החברה. בנוסף, ד"ר שי הינו מנהל תחום אנרגיות מתחדשות בסין. השנה לסאנטק היה נתח עצום של 40% מהשוק הישראלי. בכנס RCS סולאר שהתקיים היום, בו אחרי הצגת המוצרים החדשים וסקרי שביעות הרצון בהם מתגאה סאנטק, התפנה פינג קסיו, מנהל המוצר של סאנטק, המבקר לכבוד הכנס בארץ בפעם השניה לספר לפורטל תשתיות על הקשר המיוחד של סאנטק עם ישראל.
לדבריו פינג, ישראל היא מדינה ברת מזל. "יש לנו נתח שוק של 40% כיום מהשוק הישראלי, בשנת 2011 היינו היצרנית המובילה בישראל, ואנחנו צופים המשך של מגמה זו גם בשנה הקרובה." פינג מציין בנוסף שסאנטק היא בין היצרניות הראשונות שפותחות משרד עצמאי בישראל ולא פועלת רק באמצעות חברת הפצה. לדברי פינג, "סאנטק רואה בישראל שוק אסטרטגי בגלל נתוני קרינת השמש המצויינים" ומזכיר גם את משבר האנרגיה אותו חווה ישראל בימים אלה כסיבה מצויינת לעבור לאנרגיה סולארית. למרות שישראל ידועה כאחת ממובילות המו"פ בתחום הסולארי לדברי פינג אין לסאנטק תוכניות כרגע לקשור קשרי מחקר ופיתוח או להקים מרכז מו"פ בישראל. "מרכזי המו"פ של סאנטק נמצאים באוסטרליה, באוניברסיטת ניו סאות' ווילס – האוניברסיטה בה למד ד"ר שי. בנוסף לסאנטק יש שיתופי פעולה עם אוניברסיטת אריזונה, ביפן וכמובן בסין.
אי אפשר לדבר עם נציג של סאנטק בלי להתייחס ליחסים המעורערים בין התעשייה הסינית והאמריקאית בעקבות תביעת סולארוורלד והחלטת מחלקת המסחר בארה"ב להטיל היטלי הגנה נגד יצרניות סיניות – היטל של בין 20% ל-250%. פינג אומר מיד שלדעתו המהלך ישפיע לרעה על לקוחות הקצה "החדשות הטובות הן, שלסאנטק יש שרשרת אספקה עולמית, והלקוחות שלנו בארה"ב לא יפגעו בגלל ההיטל. ההיטל מכוון נגד יצרנים המייצרים בסין ואילו לנו יש שיתופי פעולה גלובאליים בתחום הייצור. יש לנו ייצור של תאים ופאנלים מחוץ לסין ובארה"ב עצמה, ולכן ללקוחות שלנו אין מה לדאוג."
להבדיל, פינג מתגאה בכך שאירופה היא השוק מספר אחת של סאנטק. "אנחנו רוצים להישאר חזקים באירופה, אבל אנחנו גם מעוניינים להישאר גמישים, ולחקור שווקים חדשים כגון ישראל, סין, הודו ושווקים אחרים באסיה. אך אירופה היא השוק העיקרי של סאנטק".