תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
מסע התייעלות אנרגטית בגרמניה: הפוטנציאל הגדול נמצא במנועים
מערכת תשתיות 24 במאי 2012 16:28 אין תגובות

אחד מארגוני המחקר הגדולים של גרמניה הוא ארגון פראונהופר. לארגון מעל 60 מרכזי מחקר, קרוב ל-20,000 עובדים ושיתופי פעולה עם מרכזי מחקר ברחבי אירופה, המזרח הרחוק וארה"ב. אחד התחומים העיקריים בהם מתמקד מרכז פראונהופר

Print Friendly, PDF & Email
מסע התייעלות אנרגטית בגרמניה: הפוטנציאל הגדול נמצא במנועים

מסע התייעלות אנרגטית בגרמניה: הפוטנציאל הגדול נמצא במנועים

אחד מארגוני המחקר הגדולים של גרמניה הוא ארגון פראונהופר. לארגון מעל 60 מרכזי מחקר, קרוב ל-20,000 עובדים ושיתופי פעולה עם מרכזי מחקר ברחבי אירופה, המזרח הרחוק וארה"ב. אחד התחומים העיקריים בהם מתמקד מרכז פראונהופר, הוא תחום האנרגיה.

כיום מעריך מרכז פראונהופר שניתן לחסוך 15% מצריכת האנרגיה הארגונית. חסכון זה, אם ייצא לפועל הוא שווה ערך לחסכון של 5 מיליארד יורו בשנה לכלכלת גרמניה. אחד הנתונים המעניינים אותם הציג סימון הרציל, אחד החוקרים את תחום המדיניות האנרגטית במרכז פראונהופר הוא שכמות האנרגיה היחסית, אינה תלויה בגודל הארגון, וכי לכלל הארגונים בגרמניה יש כושר התייעלות של לפחות 15%.

במפתיע, או שלא במפתיע, צריכת האנרגיה בגרמניה כמעט לא השתנתה בעשרים שנים האחרונות. אולם יש לסייג נתון זה בכך שעם איחוד גרמניה ב-1989/90, תעשיית מזרח גרמניה לשעבר נעצרה כמעט כליל. שני מגזרים הם צרכני האנרגיה הגדולים של התעשייה הגרמנית כיום – אנרגיה להנעה מכנית – 50%, וחום תהליכי – 18%. לשם השוואה, תאורה צורכת 5%.

להערכת המרכז, תחום המנועים הוא תחום בו ניתן לחסוך את מירב האנרגיה כיום. לשיטת המרכז, ישנן שלוש גישות עיקריות שצריך לשנות על מנת להגיע לחסכון והתייעלות בתחום. הגישה הראשונה, כוללת שינוי תפיסה הן הצרכן והן של היצרן. על שני הצדדים לקחת בחשבון לא רק את עלויות הרכיבים, ייצורם והתקנתם, אלא להתחשב בעלויות התחזוקה האנרגטיות של הקומפוננטים. המשך ישיר של שינוי גישה זו, הוא אימוץ גישת הLCA – (Life cycle assessment). הנושא השלישי הוא הטמעת ההבנה שעלויות התפעול של רכיבים לא יעילים גבוהה בסופו של דבר מעלות ההשקעה ברכיבים יעילים אנרגטית.

על ידי אימוץ גישות אלה, ניתן לחסוך בתעשייה הגרמנית כבר היום בתחום המנועים: 2-8% על ידי העברה למנועים יעילים אנרגטית. 1-3% על ידי התאמת המנוע לצרכים (לא צריך מנוע של בולדוזר להזיז מסוע). 0.5-2% על ידי תיקון מנועים ושדרוג מנועים קיימים במקום החלפתם פעם אחר פעם (למנוע AC תוחלת חיים של שנתיים). עד 50% על ידי התקנת תיבות ממסר המכווננות מהירויות ולא עבודה על מהירות קבועה (הצורכת אנרגיה מיותרת) – חסכון וכן עוד 2-10% על ידי התאמה נכונה של תיבות ממסר, ולא סתם התקנתן. 0.5-3% על ידי התקנת בקרי אנרגיה. זאת בנוסף לעוד 1-5% שניתן לחסוך על ידי טיפולים קבועים וכיוונון נכון על ידי אנשי מקצוע האמונים על כך ולא רק עובדי תחזוקה.

אולם עיקר המסר של פראונהופר, הוא תפיסתי. התייעלות איננה פעולה שנגמרת, ולכן גם מודל השולחן העגול על כבר נכתב בפורטל תשתיות בעקבות המסע, נמשך 3-4 שנים. לוודא שהפרדיגמה של התייעלות קבועה ותפיסה של אנרגיה כמשאב הניתן לחסוך בצריכתו הופכת לתפיסת עבודה קבועה. אנרגיה איננה הוצאה קבועה שהיא כורח כמו שכר דירה.

Print Friendly, PDF & Email
התייעלות אנרגטית התייעלות בתעשייה התייעלות תהליכים פראונהופר

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס