תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
יומן מסע: התייעלות אנרגטית בתעשייה בגרמניה
מערכת תשתיות 20 במאי 2012 12:22 תגובה אחת

גרמניה היא המובילה העולמית באנרגיה, האורים ותומים של התחום בעולם. כבר שנים שגרמניה מתקינה את כמות האנרגיה המתחדשת הגדולה ביותר בשנה,

Print Friendly, PDF & Email
יומן מסע: התייעלות אנרגטית בתעשייה בגרמניה

יומן מסע: התייעלות אנרגטית בתעשייה בגרמניה

גרמניה היא המובילה העולמית באנרגיה, האורים ותומים של התחום בעולם. כבר שנים שגרמניה מתקינה את כמות האנרגיה המתחדשת הגדולה ביותר בשנה, המדינה הובילה את נושא מהפכת המחזור וההפרדה במקור, עידוד קומפוסטרים ביתיים, ושאר פיתוחים שהעולם ראה, הבין, הפנים, למד ויישם – לא פעם בהצלחה פחותה מהשוק הגרמני. עכשיו לגרמניה בשורה חדשה לעולם: התייעלות אנרגטית. עקב משבר האנרגיה בישראל והצורך המיידי לצמצום הוצאות האנרגיה, החלטנו לבחון האם באמת יש לגרמניה בשורה חדשה? הסיור שלנו יתחיל מחר בערב בשטוטגרט עם המשלחת שאורגנה על ידי לשכת מסחר ישראל גרמניה ומטרתה סיור לימודי המפגיש בין חברות וארגונים ישראלים וגרמנים בנושא התייעלות אנרגטית בתעשייה.

איך מתחילים להסביר כמה גרמניה היא פלנטה אחרת מבחינה אנרגטית? אפשר לנסות להתחיל מהנחיתה בשדה התעופה של המבורג, שבדרך יש יותר גגות פרטיים באזור הכפרי שמותקנת עליהם מערכת סולארית מאשר מבנים כפריים שלא מותקנת עליהם מערכת סולארית. למי שחושב שהמתקנים הביתיים הללו פוגמים במראה האותנטי של הכפר הגרמני – לא ראה את הכפר מלמעלה ואיך הפאנלים הבוהקים משתלבים עם שדות הקנולה הצהובים בעונה זו. בכל שדה או חלקת שטח ממוקמת טורבינת רוח, שהיא למעשה תעשיית האנרגיה המובילה בצפון גרמניה. אחרי הנחיתה, לוקח 20 דקות להגיע למרכז העיר. לא משנה באיזו תחבורה תבחר – לעמוד בפקקים וברמזורים ובתנועה המרגיזה של המבורג או לנסוע ברכבת של הדויטשה באן, שתביא אותך באותה מהירות, אבל בלי לנהוג, תוך צפייה בנוף של עיר בת 1200 שנה, השומרת על עצמה נקייה ומטופחת.

חשבון החשמל בגרמניה שונה ממה שתכירו בישראל. גרמניה מחולקת ל-4 איזורי הולכה של חשמל, ובתוכה ישנן עשרות חברות חשמל המייצרות אנרגיה מדלק פוסילי, גז, גרעין ומקורות מתחדשים. בין לבין, גרמניה מייבאת אנרגיה מצרפת, ומהמדינות הסקנדינביות – רוח מדנמרק והידרו אלקרטית מנורבגיה. ניתן לבחור כצרכן מי תהיה חברת החשמל שתייצר עבורך (ולה תשלם חשבון). רשימת יצרני החשמל ארוכה מלהכיל, כיוון שעם התפתחות השוק הסולארי, כפרים קטנים ובינוניים (מדובר לעיתים בלא יותר מעשר משפחות, היושבות באותו כפר לעיתים 10-20 דורות) רכשו את רשת ההולכה של הכפר ומפיקים חשמל באמצעים מתחדשים כגון סולאר, רוח וביומסה. חלקן אף מוכנות לאפשר לעירוניים וכפרים אחרים להנות מיתרות האנרגיה שהכפר אינו צורך.

חשבון החשמל משולם במודל מורכב. בהנחה ששכורים דירה "חמה" קרי – שכ"ד וחימום כלול (מרכיב חשוב כשהטמפרטורה צוללת בחורף אל 20- מעלות…), מחיר החימום כלול בשכר הדירה, ובעל הבית רשאי לעדכן את השכ"ד בשיעור של עד 11% בשנה, בהתחשב בשיפורים ושדרוגים שנעשו במבנה. שינויים אלה בהחלט עשויים לכלול שידוד ושדרוג היעילות האנרגטית של הבית וכיום מעל 60% משוכרי הדירות יודעים מהו מדרג תעודות ירוקות וכיצד הוא משפיע על צריכת האנרגיה שלהם ועל חייהם. את חשבון החשמל משלמים במחיר קבוע לחודש – במקרה של המארחים שלי בהמבורג מדובר ב-30€ לחודש במשך 12 חודשים, בסופה חברת היצור מתחשבנת עם לקוח הקצה. אם הלקוח צרך יותר, התעריף יתעדכן ויתייקר על מנת לכסות על ההפרשים, ואילו אם הלקוח צרך פחות, התעריף יתעדכן כלפי מטה. במקרה של המארחים מדובר על חברת וואטנפל, אחת מחברות האנרגיה הגדולות של גרמניה.

30€ של חשבון החשמל מתחלקים כך: 6.1€ משולם כל חודש עבור השירות עצמו מוואטנפל או כל חברת חשמל אחרת. ספקית החשמל מאפשרת ללקוחות קצה לבחור בין 5 מסלולי אנרגיה שונים. שניים מהם מ-100% מקורות מתחדשים  – התעריף של שני המסלולים אינו זהה – 6.1€ בחודש עבור החיבור לוואטנפל, ועוד 0.2305€ לקילו וואט עבור למסלול מתחדש אחד, הכולל אישור של איגוד הבקרה הטכני שאכן 100% מהאנרגיה הנצרכת תחת חוזה זה – ממקורות מתחדשים. במסלול השני, התעריף עומד על 0.2399€ לקילו וואט, אולם ישנו סעיף שחלק מהתעריף מיועד לעידוד הקמת תחנות כוח נוספות ממקורות מתחדשים. אחד הנתונים המרתקים הוא ההבדל בין חבילות החשמל ממקורות מתחדשים, לעומת חבילות החשמל ממקורות שאינם מתחדשים. בהנחה שלקוח מעוניין באנרגיה ממקורות מתחדשים בלבד אבל אינו מעוניין לתרום לפיתוח מתקני אנרגיה מתחדשת נוספים, התעריף הוא כאמור 0.2305€, חבילה הכוללת פליטות של 532 גרם/קילווואט עולה 0.2392€-0.2367 לקילו וואט. בלי סופרלטיווים, בלי להגיד מילים מפוצצות כמו "גריד פאריטי" – עבור הצרכן הביתי, בהמבורג, המתחבר לחברת החשמל וואטנפל, אלה הנתונים.

וואטנפל עצמה מייצרת 18.5% מהאנרגיה שלה ממקורות מתחדשים הנהנים מגיבוי וסובסידיה ממשלתית ועוד 16.7% ממקורות מתחדשים אשר אינם זוכים לסובסידיה. 39.5% מהאנרגיה מיוצרת מפחם, 19.1% מגז טבעי, 5.1% אנרגיה אטומית ו- 1.1% מדלקים פוסליים.

אבל עזבו נתונים, עזבו את הנוף, עזבו את חשבונות החשמל. ההרגשה שגרמניה היא פלנטה אנרגטית אחרת מסתכמת בתמונה אחת ששווה 1000 מילים. שלט, לטלויזה HD 42" LCD תוצרת פיליפס. אין בו סוללה, אבל יש לו פאנל סולארי מונו קריסטלי… אצלנו זה היה נחשב לגאג'דט של מתלהבים.

Print Friendly, PDF & Email
אנרגיה מתחדשת גאדג'טים סולאריים התייעלות אנרגטית וואטנפל לשכת מסחר ישראל גרמניה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. שי צור הגב 21 במאי 2012 בשעה 8:43

    כדאי לציין כי וואטנפל היא חברה שבדית.

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס