בני שריג, לשעבר בכיר בחברת האנרגיה לוז (כיום ברייטסורס) בשנות ה-90' של המאה הקודמת, מנכ"ל חוד אסף וכן מנהל חברת האחזקות של בני גאון ז"ל, מונה למנכ"ל החדש של חברת ג'נרל מהנדסים ועם כניסתו לתפקיד התראיין לפורטל תשתיות.
מנכ"ל ג'נרל מהנדסים הנכנס "לצרכני אנרגיה גדולים התייעלות אנרגטית היא הישרדות"
בני שריג, לשעבר בכיר בחברת האנרגיה לוז (כיום ברייטסורס) בשנות ה-90' של המאה הקודמת, מנכ"ל חוד אסף וכן מנהל חברת האחזקות של בני גאון ז"ל, מונה למנכ"ל החדש של חברת ג'נרל מהנדסים ועם כניסתו לתפקיד התראיין לפורטל תשתיות.
לדברי שריג, "צרכן אנרגיה גדול לא שואל את עצמו אם שווה לו (להתייעל אנרגטית). מה שהוא שואל את עצמו היום, זה איך הוא עושה את זה". לדבריו במפעלים שהם צרכנים עתירי אנרגיה, תהליך ההתייעלות הוא יקר, לא רק מבחינת עלויות נטו לספקים וספקי שירות, אלא גם בהפסקות ייצור. "הסיבה לכך היא פשוטה – אם אתה יצואן או מייצר מוצר שמתחרה בייבוא, אתה צריך להתחרות לא עם עלויות החשמל מאתמול, אלא בעלויות החשמל של המתחרה מחו"ל על סמך תהליך ההתייעלות שלו".
מעבר לצורך הדחוף להתייעל כדי לשמור על רווחיות העסק, מציין שריג גם את דרישות הרגולציה המחמירות. "אני לא יודע אם בטווח זמן של שמונה שנים, או עשר או שתים עשרה, אבל אין לי ספק, שלצרכני אנרגיה גדולים העובדים ברמות הריווחיות המקובלות בתעשייה, לא יהיה להם מנוס. זה צו חיים מבחינתם להתייעל. מעבר להתייעלות הכלכלית לכשעצמה, מתפתחת היום רגולציה קשוחה מאוד בהיבט הסביבתי. גם בתחומים האלה נדרשות דרישות שחלק מהפתרונות שלהם משתלבות עם חסכון באנרגיה."
שריג מציין שהוא תושב אזור מפרץ חיפה וקובע "הזיהום במפרץ חיפה אינו משהו שניתן להתעלם ממנו. אין ספק שמעבר של בתי זיקוק וחברת חשמל לגז הטבעי ישפר את המצב." שריג מסכים שיש בעיה עם מתקן הפצחן המימני הנחוץ לעיבוד הגז הטבעי, אך אומר שמניסיונו מערכת חדשה שנכנסת לשוק ולתעשייה מייצרת בעיות חדשות שלא ניתן היה לחזות. "גם הבעיות האלו הן בעיות טכניות שנפתרות לאורך הדרך. התעשייה הפנימה שחייבים להתייעל אנרגטית השאלה הי רק להגיע להבנה שלפעמים זה כרוך בהשקעות כאלו, שהתעשייה איננה יכולה ליישם אותן מהיום למחר, אבל זהו צו חיים".
לבני שריג
מברוק על התפקיד החדש. מגיע לך. בהצלחה.
ציפי בר-און
שלום למנכ"ל גנרל מהנדסים
אני לקוח "בכח ומרמה" של שרות מחשירי החשמל מנסה להתנתק מזה 5 חודשים ללא הלצחה. דיברתי עם איציק שוב לפני חודשיים, אך עדיין גובים ממני כסף.
כיצד סוגרים את הפרשה או שהדרך היחידה היא משפטית?
לקוחה של שירות מוצרי חשמל. לא נתקלתי המון זמן בשירות כל כך גרוע. זמן המתנה מוגזם (12 דק) למענה אנשוי, יחס אנושי ברמה נמוכה, חוסר יכולת יצירתית למצוא פתרון ותסכול גדול שלי כלקוחה. שליחת טכנאי לא מקצועי. התבצע תיקון של מקרר שבעקבותיו החלה נזילה של מים מהמקרר. 7 ימים זה הזמן שקיבלתי לתיקון התקלה (שלכם), תקלה שלא היתה עד שנגעו במקרר. הבית מלא מים. שיחות חוזרות ונשנות לא סייעו או קדמו ביקור טכנאי בשנית. הבטיחו שני, התקשרו לבטל, הבטיחו שלישי, לא הגיע. הבטיחו רביעי… וכך הלאה. יאוש.. התקלה טרם נפתרה. לא אמשיך את ההתקשרות אתכם ברגע שיסתיים החוזה.