משרד האנרגיה והמים מפרסם היום את הנחיות מנהל ענייני החשמל במינהל החשמל, לעניין טעינת רכב חשמלי. ההנחיות מהוות שלב נוסף ביישום מדיניות משרד האנרגיה והמים בעניין טעינת כלי רכב חשמליים בישראל
משרד האנרגיה והמים פירסם את הנחיות מינהל החשמל לטעינת רכב חשמלי
משרד האנרגיה והמים מפרסם היום את הנחיות מנהל ענייני החשמל במינהל החשמל בנושא טעינת רכב חשמלי. ההנחיות מהוות שלב נוסף ביישום מדיניות משרד האנרגיה והמים בעניין טעינת כלי רכב חשמליים בישראל. על פי ההנחיות החדשות טעינת רכב חשמלי תתבצע רק באמצעות מערכת טעינה הכוללת עמדת טעינה נייחת וקבועה, כבלים, שקעים ותקעים מתאימים. המערכת תתוכנן, תותקן ותתוחזק על ידי בעל רישיון חשמלאי מתאים שהוא חשמלאי מוסמך לפחות, ותכלול הגנות כנגד התחשמלות הכוללות – הארקות ואמצעי הגנה בפני חשמול במתח עד 1000 וולט וכן מפסק מגן מתאים המופעל בזרם דלף העולה על 31 מיליאמפר.
עמדת הטעינה תהיה בעלת יכולות מוגדרות, וזאת כדי לשמור על בטיחות המשתמשים ועוברי האורח וכן כדי לאפשר לספק השירות החיוני בקרת עומסים ברשת החלוקה המקומית. כמו כן כוללות ההוראות הנחיות מפורטות לבדיקת תקינות מערכת תתקיים בהתאם לטבלה הבאה:
תדירות הבדיקה | תיאור הבדיקה | כישורי הבודק |
אחת לחודשיים לפחות | בדיקה על-ידי לחיצה על לחיץ הבדיקה | על אף האמור בסעיף 3, רשאי גם אדם שאינו בעל רישיון חשמלאי |
אחת לשנה לפחות | בדיקה באמצעות מכשיר בדיקה למפסק מגן | חשמלאי בעל רישיון חשמלאי מעשי לפחות |
ההנחיות מפורסמות כהליך ביניים לקראת התקנת תקנות בנושא לפי חוק החשמל התשי"ד – 1954, הליך שיסתיים לאחר אישור התקנות בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. מדיניות משרד האנרגיה והמים לגבי טעינת רכב חשמלי, פורסמה לפני כחצי שנה. מיד לאחר פרסום המדיניות הכין המשרד תקנות לנושא המתייחסות למערך טעינת הרכב החשמלי (מתוקף חוק החשמל) ולרישיונות הספקת טעינה לרכב חשמלי (מתוקף חוק משק החשמל). התקנות פורסמו לשימוע, והערות הציבור נשקלו והוטמעו בהן.