תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
חברות התעופה בעולם נגד מדיניות הסחר בגזי חממה באירופה
מערכת תשתיות 18 בינואר 2012 16:14 אין תגובות

בראשון לינואר השנה הורחבה תכנית הסחר בפליטות גזי חממה של האיחוד האירופאי גם על חברות תעופה. התכנית מקציבה לכל חברה כמות פליטות המותרת לה ועבור עמידה ביעד היא אינה נקנסת או זוכה בהטבות (תלוי במדינה), אך אם היא חורגת מהיעד עליה לשלם קנס או לרכוש עודפי פליטה מחברות אחרות.

Print Friendly, PDF & Email
חברות התעופה בעולם נגד מדיניות הסחר בגזי חממה באירופה

חברות התעופה בעולם נגד מדיניות הסחר בגזי חממה באירופה

בראשון לינואר השנה הורחבה תכנית הסחר בפליטות גזי חממה של האיחוד האירופאי גם על חברות התעופה. התכנית מקציבה לכל חברה כמות פליטות המותרת לה ועבור עמידה ביעד היא אינה נקנסת או זוכה בהטבות (תלוי במדינה), אך אם היא חורגת מהיעד עליה לשלם קנס או לרכוש עודפי פליטה מחברות אחרות. על פי התכנית, על חברות התעופה לשלם מס עבור 15% מהפליטות הממוצעות שלהן מ-1990 והן פתורות מיתר 85%. הקנסות מגיעים לסכומים של עד 100 יורו לטון פליטה וכן עד כדי סגירת המרחב האווירי לחברות שאינן עומדות בתקנים באופן קבוע או שאינן משתפות פעולה אם הרשויות האירופאיות. התכנית – לטענת האיחוד האירופאי הוא המשך החלת מדיניות אמנות קיוטו ועמידה ביעדי תוכנית 20/20/20 של האיחוד.

חברות תעופה בארה"ב הודו וסין הודיעו כי לא ישתפו פעולה אם התכנית האירופאית. לטענת החברות ממדינות אלו, זהו מיסוי והחלת חוק מקומי ולא בינלאומי על ישויות זרות. קרי – חברות התעופה מחוייבות לחוקים ולתקנות הבינלאומיות ולתקנות מדינות המוצא ותקנות מדינות אירופה אינן חלות עליהן. הנושא אף הגיע לפתחו של בית המשפט העליון של האיחוד האירופאי אשר קבע כי: בהתאם לנהוג בחוק הבינלאומי, לרגולטור האירופאי יש את הסמכות להתיר תנועה אווירית ברחבי אירופה בתנאי שהמפעילים עומדים בתקנות האיחוד.

על פי קביעת בית המשפט, אמנת קיוטו אכן לא מחייבת את אירופה להפחית פליטות דווקא בתחום התעופה, אולם הן גם אינן מגבילות את אירופה בנוגע לתחומים בהם היא מתמודדת עם הפחתת הפליטות. החברות האמריקאיות טענו שישנה הפרה של הסכם השמים הפתוחים שנחתם בין ארה"ב ואירופה בשנת 2007. אולם בית המשפט קבע כי כיוון שחברות תעופה אירופאיות מחוייבות לתקנות בצאתן ובבואן לאירופה תופלנה לרעה אם חברות אמריקאיות לא תעמודנה בתקנות.

כאמור, חברות ארגון התעופה הסיני (CATA) הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם התכנית, בארה"ב כבר באוקטובר המליץ בית המחוקקים האמריקאי – הקונגרס לאשר את הצעת החוק הקובעת כי הדרישה לעמידה בתקנות האיחוד אינה חוקית. גם הודו רמזה כי חברות התעופה שלה לא יעבירו את הנתונים אותן דורש האיחוד. חברות רבות אחרות מאירופה ומהעולם מגלגלים את הקנס החדש על הנוסע – באמצעות ייקור כרטיס כרטיס הטיסה בשיעור של 10 עד 60 שקלים.

בינתיים גם באיגוד חברות המטענים העלו הצעה של ארגון האומות המאוחדות לנושאי תעופה (ICAO) שאישר מסמך הקורא לבטל את החלת התקנה על חברות תעופה בינלאומיות – מסמך שנתמך על ידי הודו, רוסיה, יפן ומדינות נוספות. המסמך קורא לתת לארגון לפתח תקן פליטות שיענה על מכלול בעיית הפליטות ברמה בינלאומית ולא רק של האיחוד האירופאי.

Print Friendly, PDF & Email
אירופה אמנת קיוטו התייעלות סחר בפליטות פליטות תחבורה ירוקה תעופה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס