ABB הודיעה היום שזכתה בהצעת מכרז להתקין רשת של 200 עמדות הטענה סביב אסטוניה. ההזמנה מממשלת אסטוניה, היא נכון להיום, תשתית הטענת הרכבים החשמליים הגדולה באירופה ואמורה להפוך לתשתית ההטענה המהירה הראשונה המקיפה מדינה שלמה.
ABB זוכה במכרז הגדול באירופה להתקנת רשת הטענה מהירה לרכבים
ABB הודיעה היום שזכתה בהצעת מכרז להתקין רשת של 200 עמדות הטענה סביב אסטוניה. ההזמנה מממשלת אסטוניה, היא נכון להיום, תשתית הטענת הרכבים החשמליים הגדולה באירופה ואמורה להפוך לתשתית ההטענה המהירה הראשונה המקיפה מדינה שלמה.
ABB תתחיל את האספקה ברבעון השני של 2012 ומתכננת לחבר עד סוף השנה את כל שנאי הזרם הישר. כחלק מחוזה חומש, ABB גם תספק רשת של שירותי תפעול תומכים למטענים בשטח ואת עמוד השידרה של ארכיטקטורת מנהל המידע. א.ב.ב זכתה במכרז יחד עם שותפתיה G4S שתספק שירות לקוחות ראשוני ו- NOW! פיתוחים שתהיה אמונה על שירותי סליקה.
"המכרז מוכיח שהטמעת תשתיות הטענה לרכבים חשמליים צוברת מומנטום, ומשלימה סדרה של הזמנות קטנות שקיבלנו ממדינות אחרות באירופה ומייצרנו ציוד מקורי (OEM) בתעשיית הרכב והתשתיות," אומר אולריך שפיסהופר, מנהל חטיבת אוטומציה שקטה ותנועה. "על מנת להצליח, התשתית צריכה להיות פתוחה לכל סוגי המכוניות. פתרונות החיבור שלנו מעוצבים לתמוך בכל תקני החיבור הנוכחיים והעתידיים הנמצאים באותה רשת".
הגידול במספר המכוניות החשמליות מייצרת שוק עולמי מלא הזדמנויות לפתרונות הטענה, כולל מערכות ניטור מתוחכמות ותוכנות התומכות ברשת החשמל. מטעני הזרם הישר של א.ב.ב נמצאים בשימוש מסחרי החל ממאי 2010 ומפחיתים את זמן ההטענה משמונה שעות (בשימוש במערכת הטענת זרם חילופין) לרבע שעה עד חצי שעה.
"ממשלת אסטוניה מעוניינת להבטיח שנהיגה ברכב חשמלי באסטוניה תהיה נוחה ובטוחה כמו נהיגה בכל כלי רכב אחר" אמר יארמו טואיסק, דירקטור חטיבת חדשנות וטכנולוגיה במשרד לענייני כלכלה ותקשורת. "היוזמה הלאומית של רשת הטענה מהירה עם שירותי קצה איכותיים מא.ב.ב ושותפיה הכרחית על מנת להשלים את המשימה".
הממשלה האסטונית מעוניינת לספק הטענה מהיר לכל האזורים האורבניים בעלי אוכלוסיה הגדולה מ-5000. ברחובות הראשיים ישנה כוונה להתקין מטען מהיר כל 50 ק"מ, וליצור את ריכוז מטעני זרם ישר הגדול באירופה עד היום. ההשקעות בתחבורה חשמלית ממומנים על ידי התוכנית להשקעות ירוקות הזוכה למימון מסוכנות ייצוא האשראי של קרדקס (KredEx) כחלק מתוכנית הממשלה להפחית את פליטות הפחמן הדו חמצני. בשנת 2011 החלה הממשלה לספק 507 רכבים חשמליים מתוצרת מיצובישי i-MiEV לעובדים סוציאליים ברחבי המדינה. כבר בספטמבר, זכתה ABB במכרז להתקין מטעני זרם חילופין במשרדי רשויות מוניציפאליות. בנוסף, אסטוניה מציעה סובסידיות של 50% לעידוד רכישת רכב חשמלי פרטי.
עמנואל ראובן, מנהל תחום סולארי בABB ישראל מסר בתגובה: "כחברה מובילה בתחום החשמל והאוטומציה, ABB חשה מחוייבות עמוקה לספק פיתרונות טעינה חכמים לתחום הרכב החשמלי, כולי תקווה שחלום הרכב החשמלי יתגשם ויתפוס תאוצה גם בישראל, אני משוכנע ש ABB תהווה עמוד תווך חשוב ותתרום מנסיונה בהקמת התשתיות ומערכות הבקרה הדרושות.
ABB זכו שעמנואל מנהל אצלם! איש יקר ומיוחד, סופר-מקצועי, המוביל בתחום!
בטר פלייס תתעוררו. זו הכתובת הנכונה שלכם. אם באסטוניה זה עובד..אז למה לא בישראל! בהצלחה למנו ול-ABB!
אחלה עיסקה! איזו הברקה. שאפו!
בהצלחה! ב.פ.י.
מסכים עם כל מילה של מיכאל.
גם איש מקצוע ברמה גבוהה
ולא פחות חשוב…בן אדם, ובעל מודעות
שרותית יוצאת דופן בתחום.
האם נכונה השמועה שמנו עוזב את איי בי בי ישראל??? אם כן אז זה ממש מאכזב!
איש יקר בהצלחה בהמשך בתיקווה שתמשיך לתרום לתעשיה.
לקוח מרוצה שקיבל תמיכה מקצועית ותמיד עם חיוך …
למי שעדיין לא יודע, מנו עובד כיום בכהנא, ראיתי אותו במקרה ביום עיון שהיה שם בשבוע שעבר.