ירידת מחירי הנפט בעולם היתה צפויה להפחית את מחירי הדלקים, אך בעקבות החלטת האוצר להשיב את מס הבלו על הדלק לשיעורו הקודם עלה מחירו.
למרות ירידת מחיר הנפט – עלייה נוספת במחיר הדלק בשיעור 2 אגורות
בלילה שבין יום שבת ליום ראשון (1.10.2011 – 2.10.2011) יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק.
מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 7.29 לליטר. עליה של 2 אגורות מהחודש הקודם, (0.28%). עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על ידי עובד תחנת התדלוק (כולל מע"מ): 21 אגורות לליטר, עליה של 5% מהחודש הקודם.
מחיר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (לא כולל מע"מ) יעמוד על 6.28 ש"ח לליטר, עליה של 2 אגורות מהחודש הקודם (0.32%). עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על ידי עובד תחנת התדלוק (לא כולל מע"מ): 18 אגורות לליטר, עליה של 6% מהחודש הקודם.
למעשה ירידת מחירי הנפט בעולם היתה צפויה להפחית את מחירי הדלקים, אך בעקבות החלטת האוצר להשיב את מס הבלו על הדלק לשיעורו הקודם עלה המחיר. הבלו על הדלק הוזל בשיעור של 32 אגורות לפני כחודשיים בעקבות המחאה הציבורית על יוקר המחייה, אך בתחילת ספטמבר החליט האוצר להעלותו ב-21 אגורות, וכעת ב-9 אגורות נוספות.
שר התשתיות הלאומיות הביע את כעסו על עליית מחירי הדלק: "בפועל, צריך היה מחיר הדלק בתחילת החודש לרדת ב-7 אגורות, אך החלטת האוצר להעלות את הבלו ב-9 אגורות מביאה להתייקרות נוספת. האוצר בהתעקשותו, ממשיך לחלוב את הציבור דווקא בתקופה בה הדבר הנכון הוא להוריד את נטל המיסים, כפי שישראל ביתנו דורשת. מחיר הדלק הראוי הוא סביב 5 שקלים לליטר. הורדת נטל המס תיתן מענה מיידי לצורך הצודק שעלה מן הציבור להשאיר בידו הכנסה פנויה, במיוחד לאור העובדה שלציבור אין אלטרנטיבה אמיתית בתחבורה. אני שב וקורא לאוצר לאמץ מדיניות של הורדת המס על הדלק לכדיי 30% ממחירו".