חברת דטנדט-סימון הבלגית התחילה את דרכה כיצרנית צינורות לארובות, היום החברה הבלגית משווקת ומתקינה ציוד סולארי ברחבי אירופה ומתגאה במיוחד בשיתוף הפעולה שלה עם סולאראדג' הישראלית.
מארובות מזהמות לגגות סולאריים
פאסקל ברת'ו (ימין) וז'אן-מישל שאורון מחברת DS-Solar – צילום: חגי אנסון
סיפורה של חברת דטנדט-סימון מעניין וייחודי. דטנדט-סימון החלה את דרכה כחברה של איש אחד המתמחה בייצור צינורות לארובות לפני 23 שנים. לפני כ-5 שנים מתקיני הצינורות שכנעו את בעלי החברה שתחום האנרגיה הסולארית הוא המקום הבא להתפתח אליו. הקשר בין מתקיני ארובות לאנרגיה סולארית מעניין. ז'אן-מישל שאורון, מנהל השיווק של החטיבה הסולארית של החברה – DS-Solar עמו נפגשנו במסגרת תערוכת PVSEC 2011 מבהיר שהקשר נובע כמובן מפעילות הקשורה לגגות, בנייה ושדרוג תשתיות והשבחת נכסים קיימים. "כאשר באים המתקינים ונשאלים על מערכות סולאריות פעם או פעמיים זה זניח. כשזה התחיל לקרות בכל כמה התקנות, אז כנראה שיש משהו שצריך לתת עליו את הדעת". החברה החלה להתקין מערכות CSP ביתיות ולפני ארבע שנים גם נכנסה לתחום הפוטו-וולטאי, וכיום היא פעילה גם בגרמניה, איטליה, יוון וצפון אפריקה (משרד בטוניס) עם משרד תיאום בסין.
דטנדט-סימון לקחה על עצמה את האתגר והחלה לייצר פאנלים בסין, אותם היא משווקת תחת שמה באירופה, ושיתוף פעולה עם מספר יצרני ממירים, פאנלים וציוד נוסף למערכות פוטו-וולטאיות, אך שיתוף הפעולה ההדוק ביותר של החברה הוא דווקא עם חברת סולאראדג' הישראלית. הקשר עם סולאראדג' החל להירקם עוד ב-2009, ועליו אחראי מנהל המוצר – פאסקל ברת'ו. ברת'ו מעיד שסולאראדג' פנו אליהם והתעניינו בשיתוף פעולה על מנת להפיץ את ממירי סולאראדג' בבלגיה: "בתחילה היינו ספקנים לגבי המוצר והעבודה עימם. המוצר שלהם היה חדשני והטכנולוגיה לא מוכרת ופורצת דרך, וכמובן יקר יותר, ולא היינו בטוחים לגבי התאמתו לקהל היעד", מסביר ברת'ו. "אבל האמנו בטכנולוגיה והתחלנו לדחוף את המוצר. היה צריך להחדיר אותו לשוק, ולצורך כך הדרכנו את צוותי המתקינים שלנו, וגם הצגנו אותו בלמעלה מעשר תערוכות בינלאומיות – הראשונה הייתה תערוכת אינטרסולאר ב-2010. היום המוצר מוכר, יעיל וכמובן שמדובר גם במוצר מצוין כך שקל לשווקו. למעשה זהו מוצר וקונספט פורץ דרך, ולקוחותינו מאוד מרוצים ממנו". על אף שהם מפיצים ממירים אחרים, ומוכרים קרוב לעשרה ממירים ביום ממוצע, בחברה הבלגית מציינים כי מכל עשרה ממירים שנמכרים, שבעה הם של סולאראדג'. והממיר של החברה הישראלית היה גם היחיד שהוצג בביתן הגדול של DS-solar בתערוכת PVSEC.
"סולאראדג' יודעים שהמוצר שלהם איכותי, הם יודעים שאין חלופה ממשית למוצר שלהם. בעסקים, זה נותן יתרון ומאפשר להם לנהל משא ומתן קשוח. אבל שוב, המוצר שלהם שווה את זה, הם יודעים את זה, אנחנו יודעים את זה, וזה מתפקידנו להעביר את חווית המוצר שלהם ללקוחותינו", מסביר ברת'ו שטוען גם כי השוק זז מהר, וכיום כבר מתחילות לצוץ טכנולוגיות חדשות, "הטכנולוגיות המתחרות לאט לאט מתחילות להופיע וגם אם אינן טובות כמו של סולאראדג', הן קיימות וזה משהו שאנחנו נותנים עליו את הדעת". עם זאת ברת'ו ושאורון טוענים שלסולאראדג' יש שנתיים פור על המתחרים, "ואת היתרון הזה הם ניצלו היטב על מנת למצב את עצמם בשוק שאותו למעשה הגדירו".