תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
18,000 כלי רכב נגרטו בפרויקט של המשרד להגנת הסביבה
נתי גרנץ 30 באוגוסט 2011 12:54 6 תגובות

בתום למעלה משנה וחצי של פעילות התוכנית המוצלחת לעידוד גריטת כלי רכב ישנים שמפעיל המשרד הגנת הסביבה, במסגרתה נמסרו לגריטה ע"י האזרחים למעלה מ 18,000 כלי רכב, מודיע המשרד להגנת הסביבה על השעייתו של הפרויקט בעקבות מיצוי תקציב הפרויקט לשנת 2011.

Print Friendly, PDF & Email
18,000 כלי רכב נגרטו בפרויקט של המשרד להגנת הסביבה

18,000 כלי רכב נגרטו בפרויקט של המשרד להגנת הסביבה

בתום למעלה משנה וחצי של פעילות התוכנית המוצלחת לעידוד גריטת כלי רכב ישנים שמפעיל המשרד הגנת הסביבה, במסגרתה נמסרו לגריטה ע"י האזרחים למעלה מ 18,000 כלי רכב, מודיע המשרד להגנת הסביבה על השעייתו של הפרויקט בעקבות מיצוי תקציב הפרויקט לשנת 2011.

התכנית תשוב לפעול החל מה- 1/1/2012 כאשר יוקצה תקציב נוסף של כ- 17 מיליון ₪ בהתאם להחלטת הממשלה והתוכנית תמשך עד למיצוי התקציב הנ"ל. בעלי רכב שכבר בוטל רישיונם במשרד הרישוי וטרם הגיעו לאתר הגריטה מתבקשים להגיע לאתר הגריטה תוך 48 שעות ולמסור את רכבם ולקבל את התשלום בהתאם.

במסגרת התכנית לגריטת כלי רכב ישנים, בעלי כלי רכב פרטי שגילו 20 שנה ומעלה ולו רישיון רכב בתוקף, מוזמנים למסור את רכבם לגריטה ולמחזור תמורת פיצוי בסך 3000 ₪ מהמדינה. התכנית נועדה להוריד מהכביש מדי שנה אלפי כלי רכב ישנים הפולטים כמויות גדולות של זיהום אוויר ושבטיחותם נמוכה. אחת הסיבות העיקריות לזיהום האוויר הגבוה הנפלט מכלי הרכב הישנים היא העובדה שהם אינם מצוידים בממיר קטליטי. כתוצאה מכך, כלי הרכב בקטגוריה זו פולטים פי 20 ומעלה יותר פחמן חד חמצני ופחמימנים לעומת כלי רכב חדישים.

להערכת המשרד, שיעור הפחתת הפליטות השנתי כתוצאה מגריטתם של 18,000 כלי רכב עד כה הינו אלפי טונות של פחמן חד חמצני ופחמימנים ומזהמי אוויר נוספים. מדובר בהפחתה של כ- 3% מסך הפליטות השנתיות שמקורן בתחבורה של מזהמי אוויר אלו. החיסכון למשק בעלויות הנזק כתוצאה מהפחתת זיהום האוויר בלבד מסתכם בכ 30 מלש"ח מדי שנה. נוסף על הפחתת זיהום האוויר בערים, הורדה מסודרת של כלי רכב אלו מהכביש מפחיתה את הנזק מתאונות דרכים, מקטינה את מספר גרוטאות הרכב המושלכות בערים ובצידי הדרכים, וכן מביאה להגדלת מחזור חומרי הגלם של הרכב לדוגמא עד כה מוחזרו כ 15,000 טון ברזל.

לאחרונה המשרד להגנת הסביבה השלים בדיקה של המשמעויות והתועלות מהרחבת התוכנית גם לכלי רכב פרטיים בשנתונים 92-94 (M1), לכלי רכב מסחריים (N1) ולכלי רכב דו גלגליים בעלי נפח מנוע של עד 125 סמ"ק. בבדיקה זו נמצאה כדאיות כלכלית מובהקת למשק להרחבת תוכנית הגריטה. מסקנות והמלצות העבודה הוצגו למשרדי התחבורה והאוצר ובקרוב תועבר פנייה תקציבית להרחבת התכנית כבר בשנה הבאה.

Print Friendly, PDF & Email
גריטה גריטת רכבים המשרד להגנת הסביבה זיהום אוויר משרד התחבורה

נתי גרנץ |להציג את כל הפוסטים של נתי גרנץ


« פוסט קודם
פוסט הבא »

6 תגובות

  1. טיפול לרכב הגב 12 בספטמבר 2011 בשעה 15:21

    איך מגיעים אליכם?
    כמה כסף אני מקבל על זה שאני שולח את הרכב לגריטה?

  2. רפאל ברוש הגב 29 בינואר 2012 בשעה 19:02

    ההחלטה מראש שרק כלי רכב פרטים ישתתפו בתוכנית הגריטה מפלה אוכלוסיות בעלי רכב מסחריים ואחרים. מה עוד שדבר זה הוא בניגוד לכוונה המוצהרת של משרד להגנת הסביבה להקטנת רמת הזיהום כי למשל רי זה ברור לכל כי רכבים מסחריים מטבטם נוסעים הרבה יותר מרכבים פרטיים ולכן ברור כי הם מזהמים יותר לכן אותם היה צריך להוריד מן הכביש ראשונים,

  3. ויקטוריה בנימין הגב 31 במאי 2012 בשעה 8:12

    יש לי רכב ישן בן 18 שנה ,איך מגיעים אליכם

  4. לקנות עוקבים באינסטגרם הגב 8 בינואר 2017 בשעה 13:35

    איך אפשר לפנות אליכם?

  5. יגאל הגב 28 ביולי 2020 בשעה 21:16

    איך ליצור קשר איתחם

  6. יגאל הגב 28 ביולי 2020 בשעה 21:20

    Как связаться с вами

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד