ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול את התקנות שיזם משרד התשתיות הלאומיות להנהגת דלקן אוניברסאלי במשק הישראלי. מדובר בהתקן תדלוק אחיד, אשר יחליף את ההתקנים האוטומטיים הקיימים כיום.
בקרוב: דלקן אוניברסאלי במשק הישראלי
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול את התקנות שיזם משרד התשתיות הלאומיות להנהגת דלקן אוניברסאלי במשק הישראלי. מדובר בהתקן תדלוק אחיד, אשר יחליף את ההתקנים האוטומטיים הקיימים כיום. ההתקן יאפשר תדלוק בחברות דלק שונות ובכך יגביר את התחרות בשירותי התדלוק. התקנות החדשות אושרו למרות התנגדות חברות הדלק, שהעדיפו להשאיר את המצב הנהוג כיום, בו קושרות חברות הדלק ציבורי נהגים (משרדי ומוסדות ממשלה, אגדי רכב של חברות ומפעלים) לרכישת דלקים בתחנות הדלק המסונפות לאחת מחברות הדלק.
לאחר שייחתמו התקנות על ידי שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו, הן יפורסמו ברשומות וייכנסו לתוקף. בהתאם לתקנות, מכון התקנים יחל כעת בקביעת תקן לדלקן אחיד, והטמעת השימוש בו תושלם בתוך שלוש שנים מקביעת התקן.
משרד התשתיות לא "יזם" שום דבר. המהלך נכפה עליו על ידי חברי הכנסת, אחרי המשרד גרר את רגליו במשך יותר מעשור, ולא התקין תקנות בניגוד למה שהוטל עליו בחוק. גם הפעם, המשרד פעל בניגוד לחוק כאשר השלים את מלאכת התקנת התקנות באיחור של כמעט שנה ביחס למועד המקורי שנקבע בתיקון לחוק משק הדלק (קידום התחרות) – סוף שנת 2010. המשרד נתן לעצמו ארכה של שנה, למרות שהיה מותר לשר לקבוע רק שלושה חודשי דחייה בצו.
עושים מאיתנו צחוק!