פרויקט חדש שבו הותקנו 16,000 פאנלים סולאריים על גבי גג המנהרה של הרכבת המהירה המשרתת את אזור אנטוורפן, בלגיה, נכנס לפני כשבועיים לפעולה.
המנהרה הסולארית – רכבת ירוקה ראשונה מסוגה החלה לפעול בבלגיה
פרויקט חדש שבו הותקנו 16,000 פאנלים סולאריים על גבי גג המנהרה של הרכבת המהירה המשרתת את אזור אנטוורפן, בלגיה, נכנס לפני כשבועיים לפעולה. המערכת הסולארית החדשה נבנתה בשיתוף פעולה בין מפעילת הרכבת הבלגית – Infrabel, חברת היזמות לאנרגיות מתחדשות – Enfinity, הרשויות המקומיות של אזור אנטוורפן, חברות המימון FINEA ו-IKA, וחברת Solar Power Systems.
הפרויקט, המכונה "המנהרה הסולארית", הוא הראשון מסוגו באירופה, וזו למעשה הפעם הראשונה בה תשתיות של רכבת משמשות להפקת אנרגיה ירוקה. האנרגיה הסולארית משמשת את הרכבות והתחנות באזור הצומת צפון-דרום של אנטוורפן (כולל תחנת הרכבת המרכזית של העיר), ותשרת את הרכבות הקונבנציונאליות כמו גם את הרכבות המהירות באזור.
ההתקנה על גג מנהרת הרכבת ב-HSL4 (הקו המהיר המחבר את אנטוורפן ואמסטרדם) מכסה שטח כולל של 50,000 מ"ר, השווה ערך בגודלו ל-8 מגרשי כדורגל. האנרגיה הסולארית המופקת משרתת את תשתיות הרכבת – מערכת האורות, האיתות, התאורה וחימום התחנות; וכן את הרכבות עצמן ברשת הרכבות הבלגית, למרות שהאנרגיה הסולארית אינה מניעה את הרכבות. סה"כ ההספק המותקן של המערכת הוא כ-3,300 מגה-וואט בשנה, שווה ערך לצריכת החשמל השנתית של כמעט 1,000 בתי-אב, והיא מצמצמת את פליטת דו-תחמוצת הפחמן ב-2,400 טונות בשנה בקירוב. בעתיד, התשתית הסולארית תספק את האנרגיה עבור כ-4,000 רכבות בשנה – נתון השווה ערך לתנועת הרכבות במשך יממה שלמה בכל בלגיה.
חברת הרכבות הבלגית הודיעה כי תמשיך להשקיע בשימוש ובייצור של אנרגיות מתחדשות, על-מנת להפוך את הנסיעה ברכבות ברחבי המדינה לידידותית יותר לסביבה.
פרוייקט יחודי , ספקית הפנלים jinko solar .