חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, הציגה אמש (יום ג') לראשונה בישראל את תפישת ה-PLUG-IN. במסיבת עיתונאים בה הוצגה מכונית ה-PRIUS PLUG-IN, העוברת בארץ הליכי תקינה לקראת תחילת שיווקה בשנה הבאה.
טויוטה נלחמת ב-Better Place: ה-PRIUS PLUG-IN הוצגה בישראל
חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, הציגה אמש (יום ג') לראשונה בישראל את תפישת ה-PLUG-IN. במסיבת עיתונאים בה הוצגה מכונית ה-PRIUS PLUG-IN, העוברת בארץ הליכי תקינה לקראת תחילת שיווקה בשנה הבאה.
טכנולוגיית ה-PLUG-IN של טויוטה מאפשרת טעינה חשמלית ישירה מרשת החשמל, בשילוב טכנולוגיה היברידית, המסירה את מגבלת טווח הנסיעה ואת התלות בתשתית חשמלית האופייניים לרכבים בעלי מערכת חשמלית בלבד. שילוב מערכת חשמלית ומערכת היברידית מאפשר נסיעה חסכונית עם רמת זיהום מינימלית, ללא פגיעה בנוחות ובגמישות השימוש המתאפשרת לנהג.
טעינת ה-PLUG-IN מאפשרת נסיעה של עד 24 ק"מ באמצעות חשמל בלבד. לאחר מכן, נכנסת לפעולה באופן אוטומטי המערכת ההיברידית. תצרוכת הדלק המשולבת של ה-PRIUS PLUG-IN תעמוד על כ-50 ק"מ לליטר, וטווח הנסיעה של הרכב, בהטענה מלאה ובמיכל דלק מלא, יעמוד על כ-800 ק"מ.
ל-PRIUS PLUG-IN מנוע 1,800 סמ"ק, היא מצוידת במנועי בנזין וחשמל, בעלי הספק של 99 כ"ס (5,200 סל"ד) ו-82 כ"ס בהתאמה (סה"כ תפוקת המערכת 136 כ"ס). זמן ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 10.2 שניות.
על פי תוכניותיה האסטרטגיות של טויוטה מערכת ה-PLUG-IN תהווה את הפתרון האופטימאלי ל- 10-20 השנים הקרובות. אקיהיקו אוטסוקה, המהנדס הראשי להנעות חלופיות בחברה התבטא בנושא זה: “אינני מאמין שבשנים הקרובות רכב חשמלי יוכל להוות תחליף לרכבים היברידיים ו-PLUG-IN".
מאז השקת ה-PRIUS, לפני כ-14 שנים, נמכרו ברחבי העולם כ-3.1 מיליון מכוניות היברידיות מתוצרת טויוטה, מתוכן כ-2.3 מיליון מכוניות PRIUS. מאז תחילת השיווק בישראל בשנת 2005, נמכרו בארץ כ- 8,000 רכבי PRIUS. השקת ה-PRIUS PLUG-IN נעשית לאחר פרויקט עולמי רחב היקף הנערך במספר מדינות (כולל מדינות אירופה, ארה"ב, יפן ועוד) ובמסגרתו נמצאות, החל מסוף 2009, 600 מכוניות PLUG-IN בשימוש יומיומי.
מחירה של ה-PRIUS PLUG-IN טרם נקבע באופן סופי והוא ייגזר מגובה המס שיקבע לרכב זה. ביוניון מוטורס מעריכים כי המכונית תיכלל בקטגוריית המכוניות החשמליות ותחת הנחה זו צפוי מחירה לעמוד על כ-170 אלף שקלים (במידה והמכונית תשויך לקטגוריות מיסוי אחרת יכול המחיר להגיע לכ- 200 אלף שקלים).
יוניון מוטורס הודיעה גם כי בכוונתה לעבוד עם רשתות הטעינה החשמליות אשר יאושרו על-ידי המדינה, ללא בלעדיות עם רשת אחת, וזאת על מנת להעניק לצרכן את חופש הבחירה המרבי והגמישות המקסימלית. זמן הטעינה צפוי להיות כשעה וחצי בלבד וצריכת החשמל לטעינת הרכב תעמוד על 10 אמפר, חד-פאזי (בדומה למכשירים ביתיים רגילים כגון תנור אפיה, מזגן וכו').
רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, מסר: "אנחנו גאים להציג היום את ה-PRIUS PLUG-IN לראשונה בישראל. חשוב לנו שהטכנולוגיות החדשות שאנו מציעים ללקוחות לא יחייבו אותם לשנות את אורח החיים ולא יגבילו אותם, אלא להפך. ה-PRIUS PLUG-IN מהווה מבחינת טויוטה את השילוב האולטימטיבי בין יתרונות הרכב החשמלי לבין שימושיות וגמישות, ומאפשר נסיעה חסכונית, שקטה, ידידותית לסביבה ללא תלות בתשתית זו או אחרת. אנו מאמינים כי המדינה רוצה לעודד כניסת רכבים חשמליים בעלי הנעה חלופית, ומקווים כי תסייע לכך שהאפשרות הזו תהיה נגישה לכמה שיותר לקוחות".
שלום רב,
לצורך הכנת תשתית בבית לטעינה, שאלות לגבי החשמל:
1. חד או תלת פאזי,
2. כמה אמפר,
3. סוג המחבר, (ביתי רגיל)?
תודה
דורי
נראה בעל ליקוי למידה!
רשום בכתבה בפירוש 2/3 שאלות שלך(במקטע אחד לפני האחרון):
1) חד פאזי
2) 10 אמפר
לגבי השאלה השלישית) התשובה היא כן, זה ביתי רגיל כמובן עם מתאם קטן באמצע הכבל.
דורי
לא התכוונתי לפגוע.
סבבה?
🙂