חברת די. זד. מערכות פועלת בתחום האלקטרוניקה לתחבורה מעל לעשרים שנה. בשנים האחרונות עוסקת החברה בפיתוח טכנולוגיות לקטנועים חשמליים. לפני כשלוש שנים החלה חברת IFI מוטורס, הנמצאת בבעלות די. זד, לייבא לישראל קטנוע מסוג וקטריקס. צוות הפיתוח של החברה הכניס לכלי הרכב שמקורו בסין, מערכות תוכנה והתנעה מתקדמות וכיום נצאים עשרות קטנועים מסוג זה על כבישי ישראל. בראיון מיוחד לפורטל תשתיות הציג סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה את יתרונותיו של הקטנוע החשמלי ואף העניק לכתבנו נסיעת מבחן.
הקטנוע החשמלי – פתרון אידאלי לרוכב העירוני
צילום: ארנון מעוז
חברת די. זד. מערכות פועלת בתחום האלקטרוניקה לתחבורה מעל לעשרים שנה. בשנים האחרונות עוסקת החברה בפיתוח טכנולוגיות לקטנועים חשמליים. לפני כשלוש שנים החלה חברת IFI מוטורס, הנמצאת בבעלות די. זד, לייבא לישראל קטנוע מסוג וקטריקס. צוות הפיתוח של החברה הכניס לכלי הרכב שמקורו בסין מערכות תוכנה והתנעה מתקדמות וכיום נמצאים עשרות קטנועים מסוג זה על כבישי ישראל. בראיון מיוחד לפורטל תשתיות שנערך בכנס מקורות אנרגיה הראשון, שעסק בנושא הרכב החשמלי על תחומיו השונים כמו סוללות תאי דלק ועוד, הציג סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה את יתרונותיו של הקטנוע החשמלי ואף העניק לכתבנו נסיעת מבחן.
ספר קצת על הקטנוע החשמלי שפיתחתם
הקטנוע החשמלי שלנו מסוגל לנסוע בטווח של בין חמישים למאה קילומטרים, בהתאם לדגם. מהירות הנסיעה נעה בין 80-100 קמ"ש. האופנוע מתאים גם לשימוש עסקי וגם לנסיעות אישיות. כיום נעשה בו שימוש בתחומי המזון, ברשויות מקומיות ועוד. האופנוע נמצא על הכבישים בארץ כבר כשנה. מדובר בכלי רכב עירוני הנטען כל פעם בהתאם לסוג הנסיעה, למהירות ואף למשקל הרוכב.
כיצד טוענים את האופנוע?
הטעינה נעשית בצורה פשוטה בשקע טעינה ביתי. כל שקע ביתי יכול להטעין את הכלי, זמן טעינה של הכלי בין ארבע לחמש שעות, כאשר מדובר בטעינה אחת בלבד ביום. העלות השנתית של הטעינה היא כ-650 שקלים. מעבר לכך, האופנוע לא דורש הוצאות על אחזקה ושירו, פרט לבדיקת צמיגים ומערכת הבלימה, עובדה שמעניקה לנו יתרון גדול מאוד על פני אופנוע רגיל המונע על ידי בנזין. מחישוב שעשינו עבור הרוכב המוסדי, מדובר בחיסכון של בין 7000 ל-10,000 שקלים בשנה.
מהי מהירות השיא של האופנוע?
העובדה שהאופנוע פועל באמצעות מחשב, מאפשרת לנו לקבוע את המהירות הסופית שלו. האופנוע הזה מסוגל לנסוע גם ברוורס ויש לו יכולות של טעינה ובלימה, כלומר, בזמן שהנהג מאט את מהירות הנסיעה, האופנוע בולם וטוען את הסוללה. מכיוון שהמהירות משפיעה על הטווח, אנחנו בחרנו להגביל אותה ל80-120 קמ"ש.
higly interested for european markets;
HIGH INTEREST NFOR EUROPEAN MARKETS
שלום צחי זהו המייל שלי יום טוב
אייך משיגים קטנוע כזה? מחפש פתרון חילופי לטוסטוסים בקיבוץ
נשמח להציע לכם קטנוע חשמלי יעודי לקיבוצים
גרין מוטורס