ארגון המדינות המפותחות, ה-OECD פרסם לאחרונה דו"ח העוסק בחידושים ובטכנולוגיות סביבתיות מרחבי העולם. על פי נתוני הדו"ח, עד סוף 2009 נמכרו בעולם פחות מעשרת אלפים מכוניות חשמליות ומניתוח הערכות של חברות הרכב השונות, לא צפוי גידול משמעותי של שוק זה בטווח הקצר.
ארגון ה-OECD לא צופה גידול משמעותי במכירות של מכוניות חשמליות בטווח הקצר
צילום: בטר פלייס
ארגון המדינות המפותחות, ה-OECD פרסם לאחרונה דו"ח העוסק בחידושים ובטכנולוגיות סביבתיות מרחבי העולם. על פי נתוני הדו"ח, עד סוף 2009 נמכרו בעולם פחות מעשרת אלפים מכוניות חשמליות ומניתוח הערכות של חברות הרכב השונות, לא צפוי גידול משמעותי של שוק זה בטווח הקצר.
בין החברות המקדמות פרויקטים של מכוניות חשמליות המופיעות בדו"ח נמצאת גם חברת בטר פלייס הישראלית ושותפתה, יצרנית הרכבים רנו. על פי הערכה של חברת רנו, במהלך העשור הקרוב צפוי גידול של 10% בשוק המכוניות החשמליות. לעומת זאת, חברת פולקסוואגן דווקא פרסמה הערכה פסימית יותר, עם גידול של 1.5% בלבד. בנוסף התייחס הדו"ח גם ליעדים הלאומיים של מדינות בנוגע לכמות מכוניות חשמליות בתום העשור ומצא כי בגרמניה נקבע כ-בשנת 2020 תהיה אחת מכל 45 מכוניות במדינה חשמלית.
לטענת כותבי הדו"ח הסיבה לחוסר הפופולריות של המכוניות החשמליות היא בעיקר מחירן הגבוה בהשוואה לרכבים המונעים בדלקים אחרים. על פי ההערכותיהם, המחיר אף ימשיך לעלות ולהיות גבוה בעשרות אחוזים ממנועי בנזין. אמנם התפתחות הטכנולוגיות הנוגעות לרכבים חשמליים תוריד בהדרגה את מחירן של מכוניות אלה אך רק העלאה אגרסיבית במחירי הדלק תביא להוזלה משמעותית שלהן. כמו כן מציין הדו"ח כי כיום הסוללה החשמלית הינה בעייתית ויש צורך לשפר את מרכיביה המתייחסים לאורך חייה, קצב טעינתה, משקלה ומידת בטיחות השימוש בה.