האיחוד האירופי חשף את תוכנית מהפכנית לקידום שימוש בתחבורה ירוקה שמטרתה להפחית את זיהום האוויר ביבשת. על פי התוכנית החדשה, עד שנת 2050, לא יהיה עוד שימוש ברכבי בעלי מנועי בעירה בשטח האיחוד. ממשלת האיחוד הקצינה למעשה את מדרגות זיהום האוויר המותר, יעדים שיושגו על ידי הפחתה משמעותית בשימוש בדלקים מזהמים לתחבורה.
תוכנית חדשה של האיחוד האירופי מבטיחה לשים קץ לרכבים מזהמים ביבשת
האיחוד האירופי חשף את תוכנית מהפכנית לקידום שימוש בתחבורה ירוקה שמטרתה להפחית את זיהום האוויר ביבשת. על פי התוכנית החדשה, עד שנת 2050, לא יהיה עוד שימוש ברכבי בעלי מנועי בעירה בשטח האיחוד. ממשלת האיחוד הקצינה למעשה את מדרגות זיהום האוויר המותר, יעדים שיושגו על ידי הפחתה משמעותית בשימוש בדלקים מזהמים לתחבורה.
התוכנית החדשה קובעת כי במשך שני העשורים הקרובים, יופחת השימוש בדלק מחצבי בחצי מהכמות המותרת כיום. זאת על ידי איסורים כגון, הגבלת הנסיעה ברכב בעל מנוע בעירה לטווח של עד 300 קילומטרים בלבד לנסיעה. בנוסף הורה האיחוד לכל יצרניות הרכב האירופאיות שלא לחרוג מרף של 130 קג"מ (קילוגרם לקילומטר) של פחמן דו חמצני במנועי הרכבים שלהן.
ממשלת האיחוד מקווה שההגבלות על יצרניות הרכב, יעודדו פיתוח של ייצור כלי רכב המבוססים על דלקים וטכנולוגיות ידידותיות לסביבה, כגון: מכוניות היברידיות, חשמליות ועוד. בנוסף, בכוונת הממשלה לעודד גם שימוש בתחבורה ציבורית. לדברי סים קאלאס, יו"ר ועדת התחבורה של האיחוד, על מנת להגיע ליעדים החדשים, יצטרכו תושבי האיחוד לשנות את הרגלי הנסיעה שלהם, כולל התניידות אווירית, יבשתית וימית.
יצרניות הרכב האירופאיות כבר הביעו את התנגדותן לתוכנית האיחוד. חברת פורד טוענת כי מדובר בתוכנית לא הגיונית ויש צורך בגיבוש פתרון ריאלי יותר לבעיית זיהום האוויר. כמו כן, מסרה החברה שיש לקחת בחשבון שגם פתרונות כמו מכונית חשמלית אינם מושלמים, שכן, במקומות רבים בעולם, החשמל עדין מיוצר ממקורות מזהמים, כגון נפט ופחם. אך ההתנגדות האגרסיבית ביותר לתוכנית נשמעה דווקא מכיוונה של ממשלת בריטניה. שר התחבורה הבריטי אמר כי הוא מסרב לשתף פעולה עם התוכנית וכי התערבותו של האיחוד בהתנהלות התחבורה העירונית איננה הכרחית. בנוסף, דובר איגוד הנהגים הבריטי אמר כי קאלאס עלול להוביל את האיחוד לעידן חשוך חדש ואף רמז כי מדובר באדם חולה נפש.