וועדת המכרזים הבין משרדית המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה וחברת כביש חוצה ישראל פרסמה אתמול את מסמכי המיון המוקדם למכרז של החלקים הצפוניים של כביש חוצה ישראל הנקראים קטעים 3 ו-7. מדובר במכרז בינלאומי בשיטת ה-BOT במסגרתו יידרש הזכיין לתכנן, למממן, להקים ולתפעל כביש אגרה במשך תקופה של עד 30 שנה שבסיומה וחזר הכביש לידי המדינה.
החל שלב המיון המוקדם במכרז של כביש חוצה ישראל צפון
וועדת המכרזים הבין משרדית המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה וחברת כביש חוצה ישראל פרסמה אתמול את מסמכי המיון המוקדם למכרז של החלקים הצפוניים של כביש חוצה ישראל הנקראים קטעים 3 ו-7. מדובר במכרז בינלאומי בשיטת ה-BOT במסגרתו יידרש הזכיין לתכנן, למממן, להקים ולתפעל כביש אגרה במשך תקופה של עד 30 שנה שבסיומה וחזר הכביש לידי המדינה.
הממשלה באישור וועדת הכללה, קבעה כי הפרויקט יבוצע בשיתוף המגזר הפרטי ויופעל ככביש אגרה בקטעים 3 ו7. קטע 7 הינו ממבואות יוקנעם ועד מחלף תל קשיש. אורכו של הקטע הינו כ- 5 קילומטר הכולל מנהרה באורך של כ-1.7 ק"מ. קטע 3 הינו ממחלף תל קשיש דרך מחלף העמקים עד מחלף סומך. אורכו של הקטע הינו כ-12 ק"מ הכולל מנהרות של כ- 2 ק"מ.
ביצוע החלקים הצפוניים של כביש חוצה ישראל הינם חלק מתוכנית "נתיבי ישראל" שאושרה ע"י הממשלה בתאריך 24.2.10 שעניינה חיזוק וקישור הפריפריה באמצעות רשתות דרכים ומסילות לאיזור מרכז הארץ.
המכרז הבינלאומי לביצוע הפרויקט כולל שני שלבים : הראשון הליך מיון מוקדם והשני הגשת הצעות ע"י המציעים אשר ימצאו מתאימים בתום הליך המיון המוקדם.
על הגופים אשר יגישו הצעותיהם בהליך המיון המוקדם יהיה לעמוד במספר תנאי סף שעניינם יכולת מקצועית ואיתנות פיננסית של המתמודדים כדלהלן ובין היתר: ניסיון מקצועי בביצוע מנהרות באורך כולל של לפחות 4.5 ק"מ והקמת תשתיות תחבורתיות בהיקפים כספיים של למעלה מ-150 מליון שקלים. כמו כן, יש להוכיח יכולת פיננסית שתאפשר לדעת וועדת המכרזים למתמודדים להעמיד את ההון הנדרש להקמת הפרויקט בהתאם לאמות המידה שהגדירה ועדת המכרזים, כגון:
- מחזור הכנסות שנתי ממוצע של למעלה מ-400 מלש"ח.
- תזרים מזומנים ממוצע חיובי בשלוש השנים האחרונות .
- הון עצמי של כ- 1.5 מלש"ח על כל 1% אחזקות במציע.
המועד האחרון להגשת ההצעות במסגרת הליך המיון המוקדם הינו 31.5.11 הגשת הצעות בשלב השני של המכרז צפוייה להיות ברבעון הראשון של 2012.
החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן בירך על היציאה לדרך של הליך הארכת כביש חוצה ישראל. הוא ציין כי שיתוף פעולה פורה בין הגורמים השונים המעורבים בתהליך הינו המפתח להצלחת הפרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי כאשר כביש חוצה ישראל הינו אחד מהפרויקטים המוצלחים ביותר בשיטה זו.
אורן הוסיף כי הוצאת פרויקטים תשתיתיים של הממשלה בשיתוף הסקטור הפרטי הינה מנוף לביצוע יעיל ואיכותי של תשתיות תוך עמידה בלוחות זמנים ובתקציב. "המכרז להקמת הקטעים הצפוניים מהווה נדבך מרכזי במסגרת כלל פרויקטי התשתית שמקדמת הממשלה בשיתוף הסקטור הפרטי ובהם מכרזים להקמת מתקני התפלה, תחנות כוח סולאריות באשלים, מרכז ההדרכה של משטרת ישראל, גנזך המדינה ועוד".