המשרד להגנת הסביבה ומנהל הרכש הממשלתי גיבשו את התנאים הנדרשים להטמעת סף הפליטה המותרת מכלי רכב במכרזים לכלי הרכב החדשים אותם תרכוש המדינה מעתה. יישום ההחלטה ייכנס לתוקף במכרזים הקרובים שיפרסם מנהל הרכש השנה.
המשרד להגנת הסביבה הציב רף זיהום לכלי רכב של עובדי המדינה
המשרד להגנת הסביבה ומנהל הרכש הממשלתי גיבשו את התנאים הנדרשים להטמעת סף הפליטה המותרת מכלי רכב במכרזים לכלי הרכב החדשים אותם תרכוש המדינה מעתה. יישום ההחלטה ייכנס לתוקף במכרזים הקרובים שיפרסם מנהל הרכש השנה.
עדכון הטמעת דרישות הפליטה החדשות נעשה במסגרת החלטת הממשלה בנושא זיהום אוויר מכלי רכב מאוקטובר 2007 והחלטת ממשלה ירוקה מדצמבר 2009, בהן הוטל על משרד האוצר לכלול תנאים בנושא זיהום אוויר במכרזי הרכש אותם הוא מבצע. יצוין, כי בנוסף לתנאי הסף להשתתפות במכרזים, דרגת זיהום האוויר תקבע 10% מהניקוד הסופי הכולל בכל המכרזים.
החלטת הממשלה מגדירה שורה של יעדים כמותיים להתייעלות סביבתית, צמצום בצריכת משאבים ומעבר לשימוש במשאבים מתכלים. ההחלטה מטילה על משרדי הממשלה יעדים לשיפור בשלושה תחומים עיקריים: הפחתה בצריכת משאבים- מים, חשמל נייר וכו', צמצום כמות פסולת המיוצרת במשרד והגברת השימוש בחומרי גלם ידידותיים לסביבה.
על פי בדיקת אגף איכות האוויר במשרד, אחוז גבוה מן הדגמים צפוי לעמוד בתנאי הסף שנקבעו:
סוג המכרז | דרגת זיהום מקסימלית | מספר דגמים מאושרים | אחוז מסך הדגמים בקטגוריה |
1,400 סמ"ק | 6 | 268 | 78% |
1,600 סמ"ק | 9 | 214 | 74% |
1,800 סמ"ק | 11 | 340 | 58% |