בעקבות פרסום עקרונות מדיניות הרכב החשמלי של משרד התשתיות לשימוע ציבורי, התקבלו במשרד עשרות הסתייגויות בעניין. ההסתייגויות כוללות בין היתר חוות דעת משפטיות, מחקרים והערות שהוגשו על ידי יבואני רכב, גופים פרטיים, חברות אנרגיה ועוד. חלק מהמגישים איימו בנקיטת סנקציות משפטיות ופניה לרשות להגבלים עסקיים.
עשרות הסתייגויות לעקרונות מדיניות הרכב החשמלי של משרד התשתיות
בעקבות פרסום עקרונות מדיניות הרכב החשמלי של משרד התשתיות לשימוע ציבורי, התקבלו במשרד עשרות הסתייגויות בעניין. ההסתייגויות כוללות בין היתר חוות דעת משפטיות, מחקרים והערות שהוגשו על ידי יבואני רכב, גופים פרטיים, חברות אנרגיה ועוד. חלק מהמגישים איימו בנקיטת סנקציות משפטיות ופנייה לרשות להגבלים עסקיים.
במסגרת ההסתייגויות השונות, נשללים רוב העקרונות המופיעים בתוכנית המשרד, כגון: מתן סמכויות לעיצוב אופי השירותים עבור כלי הרכב תמחורם על ידי חברת החשמל, הנהגת מדיניות של "טעינה מנוהלת" על מנת להפריד בין מחירי החשמל לרכב חשמלי לבין המחיר ברשת הארצית, וכדומה.
מגישי ההסתייגות טוענים כי ההשלכות של עקרונות אלה עלולה להביא למצב של מונופול על השוק מחברות שנכנסו אליו מוקדם וכתוצאה מכך, ייווצרו תנאי סף גבוהים מדי עבור מצטרפים חדשים. המשרד טרם הגיב להסתייגויות אלה אך ההערכה בענף היא כי ככל הנראה יתקיים בעניין שימוע נוסף.